17 ноември 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Колата на Лорд Съмърсби: тест BMW 640d Gran Coupe xDrive

Ако Лорд Съмърсби трябваше да избира кола, с която да пътува на спокойствие, за да наблюдава прогреса на ябълковите му масиви, определено щях да му предложа да избере именно 640d Gran Coupe xDrive. Преди няколко години имах възможността да прекарам уикенд с идентичен автомобил и бях очарован. Всъщност очарован е много леко казано. Истината е, че не исках да го връщам. Отдаде ми се възможност да преповторя изживяването с фейслифта на модела. Нещата бяха идентични - едвам ми взеха ключа. 

Следвайки традицията, BMW не прави кой знае колко при "фейслифтинга" на моделите си. Трябва да имате истински набито око, за да хванете подобренията. В конкретната ситуация модификациите са малко по-различни "бъбреци", брони и вече стандартните за модела LED-фарове.

С повече от 5 метра обща дължина, 6-та серия Gran Coupe е един от най-големите автомобили в нормалния авто-свят. Независимо от габаритите си, четиривратото купе остава балансирано спортно ориентирано. Да, не е най-изявеният спортист на пазара, но в никакъв случай не го подценявайте и не го наричайте кораб.

Интериорът е на изключително ниво. Кожени кресла с "n" на брой електрически функции, алкантарен таван, голям екран на мултимедията с отлична резолюция, обдухване на седалките, подгряване (естествено), четиризонов климатроник и какво ли още не. Шофьорът и пасажерът до него за облагодетелствани по всички отношения - простор, асистенти, екстри и т.н. Не мога да кажа същото за возещите се на задните седалки. Все пак думичката Coupe от модела загатва причината. Ще го кажа простичко - не е 5-та или 7-ма серия.

Всичко, от което мога да имам нужда, е налице. Споменах комфортните екстри, добавям софт-клоуз затваряне на вратите и бързам да спомена асистента за напускане на лентата за движение, хедъп дисплея, камерите за паркиране и нещото, на което най-много се зарадвах - камерите острани на предната броня. Ще се зачудите защо са ми направили такова впечатление. Защото, както споменах, Gran Coupe е с големи размери и част от чара му са нестандартните пропорции. Предният капак представлява около 1/3 от цялата дължина и движението в тесния градски център си е предизвикателство. Обаче тези камери улесниха живота ми и ме правеха по-малко напрегнат при излизане на кръстовище без предимство и без видимост, заради паркирали автомобили. Ако пък на вас случайно нещо ви липсва, винаги може да се доверите на BMW Individual, за да споделите мъката си и да добавите глезотиите, които искате.

Двигателната гама, за щастие, не е засегната от даунсайзинга, нашумял напоследък. Тук все още има само редови шестаци и V8-ци. Конкретният автомобил, както разбрахте, е с 6-цилиндров дизелов двигател и два турбокомпресора. Говорим за 313 конски сили и 630 Nm въртящ момент. Те достигат до четирите колела чрез xDrive системата, а преди това преминават през безупречния 8-степенен автоматик на ZF. Всичко по задвижването е толкова прецизно, че независимо на коя предавка сте и с каква скорост се движите, даването на газ води страхотно ускорение. И то докато седалките ви масажират и сте изолирани от външния свят, наслаждавайки се на любимата си музика, възпроизвеждана от harman/kardon аудиосистемата.

Едно сравнение напоследък нашумя, ще го използвам, защото е много уместно. С какъвто и двигател да е 6-та серия Gran Coupe, тя си остава круизен кораб, а не моторница. Не усеща пътните неравности, не се влияе от настилката, по която се движите, нито от метеорологичните условия. Окачването е магическо - почти като това на летящото килимче на Аладин. Окачването всъщност е толкова добре адаптирано за купето, че почти (да не кажа изобщо) не издава колко тежка е машината всъщност. Общата й маса около 2 тона става по-осезаема, когато започнете да шофирате ентусиазирано по някой планински път. Тогава просто законите на физиката "идват" и започват да ви притесняват. През останалото време наистина няма да забележите проблеми при ускорението, насочването и спирането на купето.

Дойде ред на неприятната част от материала. Вметнах, че най-неприятно ми бе, когато трябваше да я върна, но после ми мина, защото разбрах колко е базовата цена на 640d Gran Coupe xDrive... почти 200,000 лв. Конфигурирайте я с разни екстри и лесно ще "чукнете" 220 бона. Конкретният автомобил имаше добавки за над 40000 лв - Individual-цвят и интериор, възможно най-доброто аудио, всички благинки по седалките, камери за всякакъв тип маневри и т.н.

И за да не оставя горчилка точно в края, ще спомена и още едно завидно нещо. Ако Лорд Съмърсби ме послуша и си купи точно този модел, за да обикаля насам-натам, ще се радва на почти 1000 км автономност от 70-литровия горивен резервоар. Да, правилно смятате - 640d харчи около 7 на 100 при нормално извънградско шофиране. Малко конкуренти могат да се похвалят с подобен разход.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.