18 ноември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Легенда, осми епизод: тест Toyota Hilux

Toyota Hilux може да се опише без колебание с една-единствена дума – „легенда”. И това не е епитет, който аз съм дал на пикапа, а всеобщо мнение и на журналисти, и на клиенти по цял свят. Легендарният работен кон е на пазара от 1968 година, като до момента са продадени над 18 милиона пикапа в цял свят. Машината определено си е извоювала репутацията на жилав и способен работен модел, като се използва от широк спектър потребители – земеделци, фермери, комунални служби, армия, полиция или просто приключенци и фенове.

Осмото поколение Hilux, направи официалния си дебют в Тайланд, където се произвежда, още през 2015 година, но на европейския пазар се пови едва през миналата, а малко по-късно бе достъпен и в България. Обявен от Toyota за изцяло променен, моделът е нараснал спрямо предшественика си със 700 мм на дължина и 20 мм на ширина.

Hilux 2016 е с видимо по-ниска линия на покрива и LED-фарове с дневни светлини, а като цяло и интериорът, и екстериорът изглеждат по-рафинирани. Предната броня е по-дълбока, а в нея са вградени и арките на калниците. Задната броня е с нов дизайн, а на капака на товарния отсек виждаме камера за движение на заден ход, предлагана стандартно. В зависимост от нивото на оборудване новият пикап може да бъде „качен“ на 16, 17 или 18-инчови лети джанти. В резюме – приятен и осъвременен дизайн, но по ми се нрави този на предходните две поколения, честно казано

В купето е адаптиран „по-цивилизован“ интериор, който според Toyota ще накара собствениците да са по-работоспособни и да се чувстват толкова комфортно, колкото в SUV. Най-видимата екстра е тъчскрийнът, от който се управлява информационно-развлекателната система, както и бутона за 4х4 задвижването. Hilux може да оборудван с кожена тапицерия и да разполага с LCD-екран между скоростомера и оборотомера.

За Европа, пикапът се предлага с нов 2,4-литров D-4D турбодизелов двигател. Агрегатът е със 100 куб. см по-малък от предшественика си, като за момента се предлага единствено във версия със 150 к.с., достигани при 3400 об/мин и въртящ момент от 400 Нм в диапазона 1600 – 2000 об/мин. В нашия случай, моделът е оборудван с новата 6-степенна Super ECT автоматична скоростна кутия.

Новият Hilux предлага и избор между 2 режима на шофиране - ECO и POWER. Първият намалява мощността при подаване на газ и т.н. за по-добър разход, а вторият предлага по-чувствителен педал на газта и по-голяма динамика. На разположение е и система за ефективно управление на предавките при висока скорост, определяща дали да се премине към по-висока или по-ниска предавка, отново с цел оптимизиран разход. Всички тези технически факти, обаче, в реално движение се изразяват в леката мудност на трансмисията. Трябва да сте доста настойчиви с педала на газта, ако желаете пикапът да реагира по-директно на пътя, при това, задължително в комбинация с Power режима.

По каталожни данни, с автоматика Toyota Hilux ускорява от 0 до 100 км/ч за 12,8 секунди и постига максимална скорост от 170 км/ч. Комбинираният разход на гориво е посочен 8,3 л/100 км/ч, но в нашия случай, с каране предимно по магистрала, извънградски пътища, малко оф-роуд и най-вече висене в гигантско задръстване, прехвърли 10,5 на сто. Пътното поведение е прилично, дори и с празен леген няма много друсане на задните седалки. Hilux се държи добре и на завои, дори и при влизане с по-висока скорост, но честно казано, нямахме смелостта да го подложим на “лосовия тест”, където според колегите шведското издание Teknikens Värld новият модел се дъни, така, както го е направил преди 10 години предшественика му.

Стигаме и до оф-роуда, където нямаме никакви съмнения относно способностите на японския работяга. Новият Hilux е оборудван с изцяло нова носеща рама, която разполага с 20% по-висока устойчивост на усукване в сравнение с предходното поколение. Листовото задно окачване с двойни амортисьори е изцяло ревизирано, като дължината на листовите ресьори е увеличена със 100 мм до 1,400 мм, което води до по-добро поглъщане на вибрациите. Точките на окачване на амортисьорите са променени, като тази на задния амортисьор е преместена напред, което изравнява натоварването между двата амортисьора и значително подобрява стабилността при движение направо.

Hilux е оборудван със система за превключване между 4х2 и 4х4 режими, демултипликатор за превключване между бързи и бавни предавки, както и преден и заключващ се заден диференциали с ограничено приплъзване. За по-голямо удобство превключването от 4х4 към 4х2 задвижване и обратно може да се случва при скорост до 50 км/ч.

Предният диференциал вече разполага с датчик за температура на маслото, който предотвратява риска от прегряване при шофиране в режим 4х4. Ако температурата на маслото е прекалено висока, системата предупреждава водача да премине към режим на задвижване на задния мост. Ако това не се случи в рамките на 30 секунди, скоростта на автомобила автоматично се ограничава до 120 км/ч.

На разположение са и помощни системи за оф-роуд като асистенти за помагане при потегляне и спускане по наклон, както и активен контрол на сцеплението (A-TRC), използващ комбинация от спирачна система и двигателна спирачка, за да разпределя въртящия момент между всички четири колела, осигурявайки дори по-добро сцепление от това, предлагано от диференциала с ограничено приплъзване.

Като цяло, новият Hilux ни допадна, така както и предшествениците му. Със сигурност искаме да го тестваме и с ръчни скорости, тъй като автоматикът ни разочарова. Цената на тествания от нас модел с двойна кабина и АТ скорости започва от 72 990 лева, докато версията с механични скорости се предлага от 65 990 лв.


Препоръчани материали
+ 8
- 0

 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.