29 май 2020
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Още по-макси: тест Mini Countryman II

След 6 години на пазара дойде време първият SUV в историята на Mini да бъде заменен от второ поколение на модела. Новото Mini Cоuntryman бе представено на автомобилния салон в Лос Анджелис миналата есен, а вече дойде и на българския пазар.

Най-очевидната разлика с предходния модел е в предницата, която вече разрязана на две по хоризонталата от бронята. Обновеният дизайн се допълва и от нови по-сплескани LED светлини и различни фарове за мъгла. Освен това Countryman е загубил още частица от смисъла на името „Мини” като е пораснал с близо 20 см в дължина, което го превръща в най-голямото такова до този момент. Увеличаването на размера се е отразило и на колесната база, която е удължена със 7,4 см. Така обемът на купето е с 152 л повече.

Сериозни обновления е претърпял и интериорът. Водачът и пътникът до него са с увеличен простор в областта на главите и раменете, освен това е увеличен и диапазонът за регулиране на седалките. Като опция се предлага електрическо регулиране на седалките на водача и пътника до него включително функция памет за седалката на водача. В задната част на на разположение са три пълноценни места за седене. Задните седалки могат да се изместват надлъжно с до 13 см. Сгъваемата облегалка на задната седалка е разделена в съотношение 40:20:40. Освен това наклонът на облегалката също може да се променя, за да осигури по-висок комфорт на седене или допълнително пространство в багажника. Вместимостта на багажника е 450 литра и при нужда може да бъде увеличена до 1 390 литра. Това отговаря на увеличение с максимум 220 литра спрямо предшественика.

За пръв път на разположение в кросоувъра е 8,8-инчов цветен дисплей на централния уред с нов графичен дизайн и тъчскрийн функция, който позволява избора и настройката на функциите чрез докосване с пръст.

Новото MINI Countryman е лансирано на пазара с 4 двигателя: трицилиндров бензинов двигател, с работен обем 1499 см3, мощност 136 к.с. и максимален въртящ момент: 220 Нм; 4-цилиндров бензинов двигател с работен обем 1998 см3, мощност: 192 к.с. и максимален въртящ момент: 280 Нм, 4-цилиндров дизел с обем 1995 см3, мощност: 150 к.с. и максимален въртящ момент: 330 Нм, както и по-мощна версия на дизела със 190 к.с. и 400 Нм. На по-късен етап към гамата у нас ще се появи и вариантът John Cooper Works с 228 „кончета” и 350 Нм, както и революционният за марката плъг-ин хибрид, наречен Mini Cooper S E Countryman, който комбинира 1,5-литровия бензин с електромотор, постигащ 87 к.с. и задвижващ задните колела.

Настоящите двигателни модификации се предлагат в конфигурация със задвижване на предните гуми или четирите колела чрез фирмената система All4 и стандартно работят с ръчна скоростна кутия с шест предавки, а има и опция за автоматик със същия брой скорости. Осемстепенната трансмисия Steptronic се предлага като опция за новото MINI Cooper S Countryman и новото MINI Cooper D Countryman. При новото MINI Cooper SD Countryman тя е част от серийното оборудване.

Новите двигатели са станали по-пъргави от предшествениците си. Така например MINI Cooper S Countryman ALL4 с 8-степенна трансмисия ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,2 секунди – тоест е по-бързо с около секунда от предходния модел. Моторите, обаче, са и по-икономични – в зависимост от двигателя намалението на разхода на гориво достига до 1,4 л / 100 км.
Новата версия на 4х4 системата All4 се отличава не само с бързи и прецизни реакции при променящи се условия на пътя, но и с компактната си конструкция и високия вътрешен коефициент на полезно действие. То се състои от интегриран в трансмисията на предната ос Power-Take-Off блок, водещ към задната ос карданов вал и един Hang-On съединител, който осигурява прецизно дозирано подаване на задвижващ момент към задните колела. Електронното управление на системата е свързано с контрола на стабилността на автомобила DSC и поради това разпознава особено рано необходимостта за адаптиране на разпределението на мощността.

Новият Countryman залага на окачване с един носач и пружинна стойка отпред и многораменна конструкция отзад. За по-добро управление се грижи електромеханично кормилно управление с функция Servotronic. Като опция се предлага и Динамичен контрол на амортисьорите. Електронно управляваните амортисьори предлагат две настройки, които се активират чрез опционалните MINI Driving Modes. Въртящият се превключвател в основата на скоростния лост или селекторът на трансмисията позволява избор между три настройки на автомобила в режимите MID, SPORT и GREEN. Те оказват влияние на настройките на педала на газта и кормилното управление, на работата на електрическите комфортни функции, а в зависимост от двигателя и оборудването и на звука на мотора и характеристиките на превключването на трансмисията Steptronic.

Функцията MINI Country Timer регистрира шофирането по наклонени, неравни, неукрепени, както и покрити със сняг улици и пътища. Когато Макси-Минито се движи по тежки терени, се регистрират типа и размера на предизвикателствата пред водача и те се изобразяват като графики на дисплея на централния уред.

Цените на новия Mini Countryman с 4х4 задвижване започват от 54 700 лв. с ДДС


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.