27 ноември 2020
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Още по-шик: тест-представяне Renault Captur

Когато Renault Captur се появи на пазара през 2013 година, бързо стана хит. Макар някои да го описваха като „добре напудрено Clio”, компактният кросоувър се възприе моментално от зажаднелия за нещо различно пазар и бързо стана тотален хит. Нормално – мъникът изглеждаше доста шик, предлагаше все пак повече пространство от „братовчеда” Clio и бе острие на програмата на Renault за максимална персонализация.

Сега, на ход е и Captur II, който не само запазва всички положителни черти на предшественика си, но и успява да ги надгради. Новият модел изглежда по-атлетично и „по-SUV” с много по-динамични черти, по-скосени надвеси и, разбира се, ново оформление на детайли като решетка и светлини. Но, въпреки обновленията, виждаме моментално разпознаваем модел.

С увеличаването на размерите (11 см по-дълъг и почти 2 см по-широк), новият Captur предлага повече пространство, повече комфорт и повече обем на товара. Това увеличава възможностите за модуларност с плъзгаща се задна седалка на 16 см и две височини на пода на багажника, който вече е 536 литра или с цели 81 повече от преди.

Интериорът е дори по-променен от екстериора. Виждаме нови, по-качествени материали, нов дизайн на седалките и като цяло ергономичен кокпит. Акцент са новата мултимедия Easy Link с вертикален 9,3-инчов дисплей и новото дигитално инструментално табло.

Налична е и новата адаптивната система Renault MULTI-SENSE, предлагаща три предефинирани режима на работа на двигателя и трансмисиите - Eco, Sport и MySense, с който персонализирате за поведението на двигателя, управлението, индиректното осветление на интериора и интерфейса на инструменталното табло.

Като споменаваме двигатели, гамата е традиционно пъстра. Бензиновите опции включват 3-цилиндров турбомотор със 100 к.с. и новият 1,3-литров, 4-цилиндров, който се предлага във версии на мощността 130 или 155 к.с. Дизеловите опции са поверени на модернизирания 1,5-литров Blue dCi, предлагащ 95 или 155 „кончета”. В зависимост от мощността и версията, тягата се предава към предните колела чрез 6-степенна механична или 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.

Скоро се очакват и две екологични решения. Първата и по-семпла е фабрично конвертиран за работа с пропан-бутан бензинов двигател, базиран на еднолитровата версия. По-сериозната новост е плъг-ин хибридната версия E-TECH Plug-in, който ще комбинира 1,6-литров бензинов двигател с електромотор, доставяйки пробег от 45 километра само на електричество с помощта на 9,8 kWh батерия и доста добри динамични характеристики.

Извън разнообразната задвижваща гама, новият Renault Captur предлага и не по-малко разнообразна програма за персонализация, която включва близо 90 екстериорни и интериорни комбинации. Многообразие има и при системите за сигурност и асистиране на водача, като са налични адаптивен круиз контрол, активен спирачен асистент, разпознаващ пешеходци и велосипедисти, предупреждение за напускане на лентата, сигнализация за слепите петна и т.н. Още в базовите нива на оборудване предните светлини са изцяло LED, а в помощ на водачите е и системата с 360-градусови камери.

Като цяло, Renault Captur е много приятен за шофиране модел, който макар и градски като замисъл, няма да ви измори и при дълги пътувания. Определено препоръчвам версия с автоматични скорости, независимо дали на бензинов или дизелов агрегат сте се спрели.

Цените на новия кросоувър у нас започват от 32 490 лв. с ДДС за базовата версия Life TCe 100 и 35 690 лв. с ДДС за версия Life dCi 95. Топ-вариантът с върхово оборудване Intense и най-мощния бензинов мотор + автоматик е малко под 51 хил. лв.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.