22 октомври 2021
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Пикапът като SUV: тест Volkswagen Amarok V6

Макар в България пазарът на пикапи да не е особено силен, по света е един от най-стабилните и с постоянен ръст. В последните години, пикапите, освен като работни коне, започнаха да се изявяват и като семейни джипки и лайфстайл возила, затова сме свидетели на сериозно преобразяване в посока по-голям комфорт и повече лукс (ако щете, дори и Mercedes влиза в играта), а именно този тип возила остават и машините с най-голяма здравина и оф-роуд проходимост, което ги прави особено ценени.

Volkswagen Amarok е на пазара от 2010 година, така че бе крайно време моделът да бъде освежен. Макар и да не е най-продаваният пикап в света, немският работен кон намери хиляди фенове заради оборудването, двигателите и трансмисиите си, които ярко го отличиха от конкуренцията. Но преди липсваше нещо, за което най-накрая от VW се поправиха – голям и мощен двигател, който да му даде още по-голяма отличителност от другите модели в сегмента. Сега, тази грешка е поправена, тъй като Amarok идва единствено с V6 дизел с обем 3 литра, който определено е по-функционален от двулитровите си предшественици.

Като цяло, дизайнът на фейслифта не е генерално различен, а по-скоро еволюционен. Голямата новост е, че за момента късата и средната кабина отпадат и ще виждаме модела само във вариант с двойна кабина и 4 врати. В стила на VW, линиите на предницата и навсякъде по купето са станали по-резки и изострени, обновени са предната решетка, бронята и дневните светлини. Налице са биксенoнови фарове и LED дневни светини, както и спортен капак в цвета на каросерията. В допълнение, пикапът може да бъде поръчан и с внушителни 20-инчови джанти.

В интериора, веднага вниманието привлича изобилието от кожа, ергономичните седалки (дори и задните), които отпред могат да се поръчат с функция за запаметяване на 14 различни позиции. На разположение е удобен мултифункционален волан и нов голям екран на мултимедийната система. Особено в по-високите нива на оборудване, обновеният пикап е със салон, достоен за по-големите леки коли на VW.

Както вече споменахме, най-голямата новост в обновения Amarok е трилитровият V6 дизелов агрегат. Двигателят, който е добре познат от моделите на Audi (конкретно А6 и А7) е със система Common-Rail и се предлага в три варианта на мощността – 160, 204 или 224 конски сили, а пиковият въртящ момент достига до чудовищните 550 Нм при най-мощния модел. И докато най-маломощният вариант ще се предлага със задно задвижване, междинният с парт-тайм или постоянно 4х4 с ръчни или автоматични скорости, то при най-силните версии Amarok разчита единствено на 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF и пермаментно 4х4 задвижване 4MOTION.

Именно най-сериозната версия успяхме да изпробваме на пътя и извън него. Освен доволното количество конски сили, този вариант разполага и с функцията Overboost, която за кратко вдига мощността на V6 TDI двигателя с допълнителни 20 „кончета” според пътната ситуация. Но и без нея, пикапът се държи точно като модерен SUV, с достатъчно мощност при ускорение, изпреварване и шофиране на магистрала с по-висока скорост. Въпреки че е запазил листовото окачване отзад, Amarok е с подобрена возия и на практика друсането при празен леген е почти елиминирано.

Естествено, извън пътя Амарок си остава все така способен, както и досега. Както вече споменахме, вариантите на задвижването са 3 - задно, 4MOTION с водещо задно задвижване и включване на предния мост при нужда, което има и бавни предавки при ръчната скоростна кутия и 4MOTION с перманентно задвижване на колелата с Torsen диференциал. Опционално се предлага и заден диференциал с механично блокиране. Тестваната от нас версия бе с постоянното задвижване, но удачно подбраната скоростна кутия успешно симулира бавни скорости при потегляне и спускане, подпомогнати от асистента за спускане по хлъзгав склон, активиращ се от бутон, дори и в движение. Можете да регулирате желаната скорост на спускане с леко натискане на педала на газта.

Освен всичко друго, новият Amarok V6 разполага и с куп системи за сигурност и подпомагане на водача, сред които си струва да отблежим специално разработения за оф-роуд ABS, превенция от челен удар и др. В по-мощните нива се предлагат и по-големи дискови спирачки, а Servotronic кормилната уредба е нова за Amarok и се предлага като серийно оборудване за Европа. Автоматичната мултиколизионна спирачна система на Volkswagen, която спечели множество награди, също е част от серийното оборудване.

От Volkswagen се похвалиха, че Amarok предлага най-широката товарна платформа в класа. Нейната товарна площ е 2,52 кв.м, а ширината е напълно достатъчна, за да побере стандартен европалет напряко. Полезният товап на пикапа е 1 тон, а по желание на клиента се предлага и твърд покрив, който може да покрие легена и да го превърне в огромен багажник.

Нов акцент при пикапа е премиум моделът Aventura, който поставя стилен акцент със спортен ролбар и хромирани прагове с LED осветление. Той се предлага с опционално матово лаково покритие Indiumgrey и Ravennablue както и с две двойно хромирани лайстни и Bi-Xenon фарове отпред. Естествено, всички тези новости, привнесени в пикапа се отразяват и на цената. За тествания от нас модел тя е малко над 85 000 лв., а в най-натъпканите с глезотии версии може да чукне и около 105 000.


+ 8
- 0

 
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.