16 юли 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

По стъпките на батко: тест Volvo XC60

ХС60 е много успешен модел. Не просто успешен, а най-продаваният автомобил на шведите, откакто се появи през 2008 година, надхвърляйки милион продажби. Нещо повече, по-малкият брат на ХС90 е и най-продаваният компактен премиум SUV, надделявайки над сериозните германски опоненти.

И като споменахме по-големия ХС90, също като него и ХС60 се забави малко с новата си генерация. Но също като него, когато се появи, извади много приятен и същевременно познат ни от баткото дизайн, но със собствените си специфики. От Volvo ни уверяват, че това е най-безопасният им до момента модел и един от най-сигурните в световен мащаб.

Приликата с ХС90 е най-видна в предницата, където виждаме актуалните за марката светлини, наречени „чукът на Тор”, допълнени от внушителна хромирана решетка. Но силуетът на мъникът е някак си по-свален и издължен. По-сериозни са разликите в задната част, която запазва контура на тази от първото поколение, но с нови светлини и по остри и динамични линии. Като цяло, екстериорът е с атлетична осанка, създаваща усещане за триизмерност.

Не сме се и съмнявали, че салонът на новия кросоувър ще е луксозен и уютен. И тук донякъде има напомняне за ХС90, но мащабът е малко по-малък. Но в никакъв случай толкова малък, че да не ви е комфортно. Напротив, ХС60 е сред всъдеходите от този клас с най-просторен салон, като предлага и доста приличен багажник (505 л). Седалките са удобни, покрити с перфорирана кожа и дори предлагат масаж (при някои нива на оборудване).

И тук, подобно на по-големия SUV (извинявам се, но няма как да спра да сравнявам), на разположение е големият „таблет”, от който се контролират почти всички функции на автомобила. А аудиосистемата от Bowers & Wilkins осигурява кристален звук с идеално разположение на високоговорителите.

Задвижващата гама също няма да ви изненада, ако сте запознати с по-новите модели на Volvo. И тук върхова е модификацията T8 Twin Engine – бензинов Plug-in хибрид двигател, с 407 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,3 секунди. При нормално шофиране агрегатът се движи в режим Hybrid, при който предните колела се задвижват от 2-литров, 4-цилиндорв бензинов мотор, оборудван с механичен турбокомпресор, а задните - от електрически мотор с мощност 80 к.с. С едно натискане на бутона шофьорът може да превключи изцяло на електричество, като максималният пробег в електрически режим е до 43 км. По каталожни данни, комбинираният разход на агрегата е 2,1 л / 100 км, но това е в случай, че преобладава градското шофиране, където най-реално се усеща икономията.

Останалите налични двигатели са D4 дизелов с мощност 190 к.с. и D5 с PowerPulse технология и 235 к.с. Кросоувърът се предлага и с Т5 бензинов двигател с 254 к.с., както и Т6 с турбокомпресор и механичен компресор, с 320 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Всичките описани дотук мотори са само и единствено 4-цилиндрови и са стиковани с 8-степенен автоматик.

Задвижването на четирите колела е чрез последно поколение халдекс съединител, а въздушното окачване позволява клирънсът на машината да се „надуе” до 216 мм в режим Offroad. Това би ви позволило придвижване в по-пресечени терени, но сме сигурни, че единици ще са собствениците, които ще вкарат лъскавия си SUV в гората.

В началото на статията споделих, че Волво считат ХС60 за най-сигурния си модел към момента. Това се дължи на куп технологии за безопасност и асистиране на водача. Системата за безопасност City Safety засича други автомобили, хора, велосипедисти и дори животни на пътя. В новото ХС60 City Safety е усъвършенствана с функция за подпомагане на кормилното управление Steer Assist, която се активира, когато автоматичното задействане на спирачката не е достатъчно да предотврати сблъсък.

Функцията Oncoming Lane Mitigation помага на водачите да избягват удари с автомобили в насрещното платно. Водач, който неволно се е отклонил от лентата, получава предупреждение, а функцията за автоматично подпомагане на кормилното управление насочва автомобила обратно в собствената лента. Информационната система, която предупреждава водачите за автомобили в мъртвата точка на видимост - Blind Spot Information System (BLIS), също е обновена. Тя не само предупреждава, но и насочва автомобила обратно в собствената лента и далеч от опасността. Pilot Assist, системата на Volvo за полуавтономно шофиране, която контролира завиването, ускорението и спирането на автомобила при движение по пътища с маркировка и при скорост до 130 км/ч, сега е налична като опция в новото ХС60.

Първото поколение ХС60 съставляваше 30% от всички продажби на Volvo в световен мащаб. Очаква се наследникът да е дори по-успешен. Цените на всъдехода у нас започват от 96,560 лв. при бензиновите версии и стигат до 134,600 лв. за хибридния T8 в най-високо ниво на оборудване. Дизеловите опции стартират от 90,790 лв.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.