18 ноември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Работягите: тест-представяне Renault Master и Renault Trafic

Renault подложи на сериозно обновяване звездите си в лекотоварната гама Master и Trafic. И двамата работяги са модернизирани, с повече оборудване, по-ефективни и мощни двигатели и повече възможности за доработки и преоборудване.

По-големият Master

е с по-сериозен фейслифт (французите наричат подобни обновявания „фаза”), като промяна има както във визията, така и в салона и технологиите. Видимите новости са в по-голямата предна решетка, новите светлини и някои нови цветове на каросерията. В салонът, нещата са доста по-изпипани, за да може да не се чувствате като обикновен шофьор, а като човек с бизнес мисия – ново арматурно табло, по-качествени материали, повече ниши за багаж из кабината и концепцията „мобилен офис” със специална поставка за лаптоп, масичка за работа или хапване в почивката.

Налице е мултимедийна система с две нива на изпълнение R-LINK Evolution или Media Nav Evolution, както и безжично зареждане за телефон и докинг зарядна станция за таблет. Много полезна е системата Rear View Assist, чиито дисплей показва стрийминг от камера, замествайки централното огледало, за да виждате винаги какво се случва зад вас. Не на този екран, а на дисплея на мултимедията пък се изобразява видеото от камерата за паркиране на заден ход (особено полезна за новаци като мен при най-големите изпълнения на буса).

За задвижването на новия Master се грижи обновен вариант на добре познатия 2,3-литров турбодизелов двигател на Renault. Той се предлага във варианти на мощността от 130, 145, 165 и 180 к.с. и максимален въртящ момент 330, 360, 380 и 400 Нм. Всичките са стиковани с 6-степенна механична скоростна кутия.

И като споменаваме задвижване, френският бус продължава да е изключително гъвкав откъм трансмисии. В зависимост от нуждите, може да поръчате машината с предно или задно предаване. На базата на второто пък, с доработка на австрийската компания Oberaigner се предлага и 4х4 система, с включване на предния мост и понижаващи предавки. Ако пък нямате нужда от чак такава тяга и машината ви е преднозадвижвана, може да я оборудвате с фирмената система Extended Grip, контролираща разпределението на тягата между предните колела чрез интервенция върху спирачките и тракшъна. Или пък да си поръчате „дотунингования” пакет X-Track от партньорите Poclain Vehicules с диференциал с ограничено приплъзване.

Master предлага пълен набор системи за безопасност и асистенция, включващ асистент срещу страничен вятър (особено полезен при по-високите кабини), сигнализация за “мъртвата зона” и за напускане на лентата, активен спирачен асистент, паркинг сензори и т.н.

Новият Master се предлага с максимална маса от 2,8 до 4,5 тона и полезен обем на товарното пространство от 8 до 17 куб. м при панел вана и до 22 куб. м – при шаси кабина с надстройка фургон. Налични са общо 4 дължини на шасито и 3 височини на кабината. Голямо е разнообразието от типове каросерии –фургон, ван с екипажна кабина 6+1 места, самосвал, шаси кабина с различни типове надстройки,пътническо изпълнение. Лично или чрез външни доставчици, Renault предлага многобройни (около 350) варианти за трансформация.

Като цяло, както и при предишния Master, и новият модел прави много добро впечатление, продължава да изглежда надежден и солиден, като се управлява без напрягане, независимо в коя (дълга или къса) версия сте зад волана.

Средноразмерният Trafic

също има с какво ново да се похвали. Мултифункционалният ван на французите е получил освежаване на екстериора и интериора, но по-генералната новост е новият двулитров дизел с няколко нива на мощността.

Външните обновления включват променени светлини (вече може да се поръчат и изцяло LED), по-подчертана предна решетка (обилно хромирана) и други дребни заигравки, включително новият за лекотоварната гама цвят „Urban Grey” (наличен и при Master). В салона акцент е обновеното арматурно табло, като и тук на разположение са мултимедийните системи R-LINK Evolution и Media Nav Evolution, предлагащи свързаност с Android и iPhone. И в този модел има многобройни ниши за съхранение на вещи, както и концепция „мобилен офис”, предлагаща удобство за работа в кабината.

Новото Renault Trafic се предлага с изцяло нов двулитров турбодизел, с варианти на мощността 120, 145 или 170 к.с. стандартно, агрегатите са стиковани с 6-степенна механична скоростна кутия и задвижване на предните колела, но за пръв път за модела ще може да се поръча и автоматичната трансмисия с двоен съединител EDC, позната от леките коли на французите. За съжаление, на този етап автоматикът няма да е достъпен за българския пазар, но мениджърите може пък и да размислят. Но пък ще може да си поръчате някоя от системите Extended Grip или X-Track за преодоляване на по-лоши терени.

Няма да видим също у нас (поне към момента) и новата версия SpaceClass, която от Renault определят като „ложа на колела”. При нея е заложено максимално на комфорта и уюта, като предлага максимално удобно и приятно пътуване в кожен салон, присъщо на подобни модели от доста по-премиум марки.

Иначе, Renault Trafic се предлага в две дължини и 2 височини на кабината, както за пътническата, така и за товарната версия. Общо 275 варианта за трансформация са налице, от различни типове фургони, презз бордови шасита и самосвали и пътнически вариант с до 9 места.

Trafic винаги се е доказвал като надежден модел за търсещите средноразмерен бус и успехът му на пазарите го доказва. Предполагам, че и новият модел няма да избяга от тенденцията.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.