04 юли 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Революция без излишности: тест Nissan Micra

Nissan Micra определено е била пазарен успех с появата си през 1982 година. И с всяко следващо поколение е била все по-успешна, докато миналата (4-та) генерация отбеляза сериозен спад в продажбите и даде ясен сигнал на японския производител, че вместо еволюция трябва да сътвори революция със следващия си модел, ако иска отново да си върне позициите. Така, на автосалона в Париж миналата есен бе показана Micra Gen5, която общо взето е коренно различна от предшествениците си.

Без да има претенциите да стане лидер в сегмента, Nissan насочва новата Micra най-вече към Европа, която е с най-големия пазар за хечбеци. Японците разсъждават повече от трезво и не се хвърлят да детронират лидери като Fiesta, Clio, Corsa или Polo, а простичко заявяват, че ще се старят да влязат в топ 10 на компактния клас. За целта, залагат на свеж и спортен дизайн, технологии от по-високите сегменти, ефикасни двигатели и атрактивна персонализация.

Какво е новото в новия Nissan Micra от пръв поглед? Моделът е по-нисък, по-широк и по-дълъг от предшествениците си и предлага повече простор в интериора. Той разчита и на модерни турбо двигатели с намален работен обем, пъргаво шаси и пълен набор от иновативни функции за безопасност. Дизайнът на мъника определено е вдъхновен от концепцията Sway, показана на салона в Женева през пролетта на 2015 година. В серийният модел виждаме много от чертите на прототипа, както и пълно въплъщаване на дизайнерския език на марката - голяма V-образна решетка, остра линия, оформени като бумеранг задни светлини и задни дръжки на вратите, скрити в С-колоните.

Nissan Micra 5 ще се предлага с общо 10 цвята за купето, а от компанията обещават възможността за 125 различни вариации на цветове и материали. Като всеки градски автомобил, новата Микра е фокусирана предимно върху водача и неговия комфорт. Досега, с чиста съвест можеше да наричаме тази кола женска, но най-новото поколение определено може да мине за "унисекс", заради визията и технологиите. Шофьорската позиция е снижена, но водачът може да настрои седалката по различен начин, така че воланът и педалите да са оптимално разположени. Интересното е, че на седалката добре се събират както по-пълни мъже (като моя милост), така и по-високи екземпляри (като колеги, високи над 1,90 м). Отзад, макар да са предвидени 3 места, комфортно биха пътували не повече от двама.

Хитът в новия мъник определено е новата аудио система с 6 говорителя Bose Personal. Луксозното аудио, което сме свикнали да виждаме в по-големи и най-вече по-скъпи автомобили, е специално модифицирано за модела, а най-голямата му "екстра" са вградените в подглавника на шофьора колони, които допринасят за наистина качествен звук. Аудиото, както и други екстри, се контролират от 7-инчов тъчскрийн дисплей, който е относително удобно разположен спрямо шофьорската позиция.

И като заговорихме за звуци, от Nissan са се постарали да намалят шума в купето, като определено им се е получило. Освен подобрените материали за изолация, японците са поработили върху аеродинамиката и а постигнали съвсем приличния коефициент на съпротивление от 0,29. Последното, освен чрез по-обтекаеми линии, благодарение също и на спойлера на покрива и страничния спойлер. А за да не усещате всяка дупка в града, на разположение е системата на окачването Active Ride Control. За по-добро управление и намаляване на недозавиването се грижат ново електрическо серво и система Active Trace Control (досега предлагани само при кросоувърите Qashqai и X-Trail).

При старта на продажбите си в България, Nissan Micra Gen5 ще се предлага с 0,9-литров трицилиндров турбомотор. Агрегатът, стикован с 5-степенна механична трансмисия постига 90 к.с. и 140 Нм. На по-късен етап се очаква и 1,5-литров дизелов мотор, отново с 90 к.с., но 220 Нм, а след него ще се появи и версия с 1-литров атмосферен бензинов двигател, постигащ 73 конски сили и 93 нютонметра. И двата нови агрегата също ще са с 5-степенна скоростна кутия, предвидена е и появата на автоматик. Не може да очаквате спортни постижения от такива двигатели, но пък лекото купе определено няма да ги задъха. А а ко искате суперспортни псотижения с мъника, стискайте палци скоро да се появи и "гореща" Nismo версия.

Micra 5 е доволно натъпкана със системи за сигурност и асистиране, като предупреждение за напускане на лентата, аварийна спирачка (с разпознаване на пешеходци), разпознаване на пътни знаци, асистент за дълги светлини и дори 360-градусовата камера Around View Monitor.

Новата Микра се предлага в България на цени от 22 700 лв., като дори и базовото ниво на оборудване е задоволително. Според Нисан, у нас, обаче, ще се търси второто ниво, което предлага страшно много "благини". А за най-заклетите фенове на модела е върховото ниво на оборудване (от снимките), което има наистина всичко, което може да се натъпче в мъника, но цената му ще гони около 36 000 лв.


Няма коментари към тази новина !

 
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.