09 февруари 2023
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Шик на 9-та степен: тест Range Rover Evoque 9АТ

Представяме ви добре познатия Range Rover Evoque с новата автоматична трансмисия с 9 предавки. Да, не бъркаме цифрата. Новата кутия заменя досега използваната 6-степенна, представена през 2014 г. заедно с Evoque. Това означава, че всеки един екземпляр, поръчан след средата на тази година и конфигуриран с автоматик, разполага с цели 9 предавки.

Това е моделът, в който за първи път се прилага новата ZF 9HP скоростна кутия. Land Rover стана главен партньор на ZF за проекта, който е специално разработен за напречно разположени двигатели. И докато досега 6-степенния автоматик разполагаше с две предавки с понижаващо число, то новата 9-степенна кутия е с цели 4 "оувърдрайв" скорости. Интересни факти са, че първата предавка на новата трансмисия е по-къса от първата на 6HP, а финалната е с по-ниско число от колкото тази на 6-степенната. На теория всичко изглежда да е перфектно.

В практиката също е така. Или поне това установих за краткото време, което прекарах извън пътя. Първа скорост наистина е много бавна и реално при движение на нея, не развивате кой знае колко висока скорост. Същото важи и за 9-та скорост. Извънградското пътуване по магистралата със 140 км/ч се случва на малко под 1900 об/мин, което гарантира по-ниски нива на шум от двигателя, както и по-нисък разход на гориво. Официалната информация на Land Rover гласи, че кутията оптимизира разхода с около 4%, но според мен е доста повече, най-вече заради автоматичната старт-стоп функция, с която Evoque разполага.

Новата трансмисия е сравнително компактна - тя е едва 6 мм по-дълга от преди използваната и е с около 7 килограма и половина по-лека. Свалянето на теглото се дължи на двата пакета зъбни колела, които заменят конвенционалните съединителни пакети.

Както вече споменах, при шофиране има малка разлика, но тя реално е едва доловима. Като цяло ако сте карали Evoque с 6-степенна кутия и седнете зад волана на такъв с 9-скорости, само ако правите сравнението в рамките на няколко минути, ще усетите различно поведение. Още преди фейсовият Evoque си бе идеален за движение с нормална скорост, така че тук просто получавате няколкостотин оборота по-малко при същата скорост, съответно малко по-тих двигател. Най-много ми допадна това, че няма толкова голяма празнина между различните предавки. Модификацията с 9-скорости ще допадне и на тези от вас, които пътуват често извън града.

Инженерите от ZF твърдят, че смяната на предавките става "достатъчно бързо за нуждите ви - 150 милисекунди". Като цяло това е вярно, но много зависи какво точно иска да направи шофьорът. Софтуерът на кутията е "пипнат" и дизайнът й позволява да бъде заготвена повече от една предавка. Това означава, че кутията ще помни какво точно искате от нея. Представете си, че доближавате завой на 7-ма, но искате да го вземете на 4-та. Цъквате три пъти свалящата лопатка и когато скоростта на движение позволява употребата на 4-та, то тя ще "дойде".

Всичко останало си е същото. В купето няма кой знае колко промени, багажният отсек позволява на 4-членно семейство да натовари (разумно количество) багаж за едноседмична почивка. По даденост 4х4-системата на Land Rover се справя добре със задачата, стига да сте стъпили на поне толкова твърда настилка, колкото да издържи автомобила. Е, не разчитайте на супер големи ходове на окачването, което съответно няма да ви даде изцяло оф-роуд незабравимо прекарване, но със сигурност не го жалете извън пътя.

Цената на Evoque с 4х4 задвижване и новата 9-степенна автоматична трансмисия започва от 87 110 лв. за модификация Pure и достига до 125 760 лв за модификация Autobiography.

Технически характеристики:

Вид на двигателя - TD4, редови 4-цилиндров
Работен обем - 1999 куб. см.
Макс. мощност - 150 к.с. при 4000 об/мин
Макс. въртящ момент - 380 Nm от 1750 до 2500 об/мин
Макс. скорост - 180 км/ч
Ускорение 0-100 км/ч - 10.0 сек.
Разход на гориво (смесен) - 5,7 сек.
СО2 - 149 гр/км
Размери (д/ш/в/к.б./клиренс) в мм - 4370/1980/1605/2660/212


Няма коментари към тази новина !

 
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.