30 май 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

10 модерни наследници на легендарни рали автомобили

През тази година Световният рали шампионат (WRC) се очертава доста интересен. Пилоти, навигатори и техните машини ще се опитат да покорят едни от най-предизвикателните трасета на планетата - всичко започна от Монте Карло през миналата седмица и ще завърши с чисто новото състезание в Китай през септември. Има и много нови компании, които ще се борят за титлата и за одобрението на феновете.

Но какво щеше да стане, ако производителите имаха свободата да построят състезателните коли, които биха искали, без да се съобразяват с маркетинговите и счетоводните си екипи, и правилата на FIA? Eто това...

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo може и да има страхотно моторспорт асфалтово минало, изпъстрено с титли и успехи, но компанията никога не е била особено известна в рали средите. Наскоро Alfa Romeo Giulia бе забелязана по време на тестове на Нюрбургринг, като от Милано се надяват да създадат успешен конкурент на BMW M3. Новата спортна версия се очаква да се появи през 2016 г., а феновете се надяват да видят и нейна рали версия. Това едва ли ще се случи, но в паралелна реалност би изглеждала като колата на снимката - агресивна аеродинамика и много детайли, вдъхновени от Lancia Delta Integrale.



Audi TT Quattro

Оригиналното Ur-Quattro се появява през 80-те, когато никой не вярва, че четирите задвижващи колела са много важни за постигането на сериозен успех на рали отсечките. Audi доказва потребността от тази технология и скоро всички започват да я използват. Жалко е, но Audi няма никакви намерения да се връща във WRC по ред причини, една от които е участието на Volkswagen там. И все пак може да помечтаем за възроден звяр с quattro система и турбо "петак" под предния капак.

Fiat 500 Abarth

От години Fiat разчита на тунинг специалистите Abarth за подготовката на рали автомобилите на компанията. Именно работата на Abarth направи от обикновените Fiat 124 и Abarth 131 доста успешни ралиджийки за времето си. Оригиналният 500 се появява през 60-те и има задно разположен двигател. Впоследствие италианците представиха модерната си интерпретация на модела, която обаче до момента не е излизала на макадам. А би било хубаво да я видим с допълнителни фарове на предния капак.



Ford Mustang RS200

Когато Ford влезе в света на рали спорта през 1984-а, компанията реши да не модифицира вече съществуващ автомобил, а вместо това да създаде нов такъв от нулата. Оригиналният RS200 има композитно купе, четири задвижващи колела и окачване с огромен ход, готово да посрещне и най-големия скок. За съжаление обаче, правилата се променят точно тогава, което не позволява на колата да реализира пълния си потенциал. Подобна репутация има и Ford Mustang, което кара много фенове на Ford да мечтаят да го видят във WRC. Ако имаше такава възможност, вероятно колата щеше да изглежда като графиката по-горе.



Lancia Delta Integrale

Няма нужда да хвалим Integrale, тъй като това име се е доказало достатъчно във WRC. Като цяло Lancia е една от емблемите на Световния рали шампионат, за което свидетелстват 11-те титли. От време на време се появяват слухове за завръщането на Delta Integrale в най-престижния рали шампионат, но до момента не разполагаме с никакви сигурни данни, че това реално ще се случи.

Mercedes S-Class - "Червеното прасе"

Рали версия на луксозния Mercedes S-Class може би изглежда доста странен избор, но през 1971 г. Mercedes прави състезателна версия на 300SEL. Колата става известна с прякора си Червеното прасе и участва в състезания на най-известните европейски писти. Колата дори успява да завърши втора в класа си в състезанието за издръжливост "24 часа на Спа" през 1971 г. Колко ли атрактивно ще изглежда модерна интерпретация на този автомобил в WRC?

Porsche 911

Последното поколение на Porsche 911 е последният от много, и все успешни, спортни автомобили с култовите три цифри. В последните 50 години 911 е побеждавало в състезания по целия свят, но безспорно един от най-атрактивните автомобили от серията е ралиджийското 959. То е по-високо, има четири задвижващи колела, както и титла в Рали Париж-Дакар през 1986 г. Дали ще видим негов наследник?

Renault Alpine

Оригиналният Alpine трупа огромна фенска маса през 60-те и 70-те, най-вече благодарение на победите си в Рали Монте Карло през 1971-а и 1973-а. Монтирането на двигателя в задната част, позволява на инженерите не само да постигнат уникален външен вид, но и страхотно сцепление на хлъзгава настилка. В последните години Alpine показаха няколко концепта, но до заявка за по-сериозно намерение за завръщане на моторспорт сцената, до момента не се е стигнало.



Rolls-Royce Wraith

Колкото и страннно да звучи на първо четене, Rolls-Royce имат моторспорт история. Класическата лимузина Corniche дори се е състезавала в Париж- Дакар! Това е и причината много хора да си представят завръщането на Rolls-Royce във WRC. Eдва ли някой вярва наистина, че това ще се случи, но мечтите са без ограничения.



Volkswagen Touran

Имайки предвид колко странни ниши се отварят всяка година на автомобилния пазар, не би трябвало да мине много време, преди да станем свидетели на първия MPV модел с два задвижващи моста. Един от вариантите е това да е Volkswagen Touran. Добър, но слабо вероятен начин да се популяризира подобна кола, е да я пуснеш по рали отсечките. Пък и Volkswagen има опит с Touareg в Дакар и с Polo R в WRC.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:29 1
+ 0
- 0
sffsdf6446
 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.