Дакар 2020: как се развиха нещата в тъжния етап 7
Седмият етап на рали Дакар 2020, предложи на участниците най-дългата отсечка срещу хронометъра в тазгодишното издание – цели 546 километра. Денят, бе и най-мрачния в историята на маратона, белязан от загубата на мотоциклетиста Пауло Гонсалвеш.
При мотоциклетите, рано стартиралите Рики Брейбек и Хоан Бареда пристигнаха първи на финала, но етапен победител стана Кевин Бенавидес, след като организаторите преизчислиха времето му, както и тези на Тоби Прайс, Стефан Швитко и други пилоти, които се опитаха да помогнат на катастрофиралия Гонсалвеш и останаха много време край колегата си. Така, Бенавидес бе пръв, Бареда втори, а Матиас Валкнер трети.
В генералното, Рики Брейбек продължава да е лидер, като пилотът на Honda увеличи аванса си пред Пабло Кинтания (Husqvarna, 8-и за деня) на почти 25 минути. Тройката допълва друг пилот на японската марка – Хосе Флоримо, който бе шести в отсечката. Флоримо, обаче, е под сериозен натиск от страна на Тоби Прайс, Бареда и Валкнер, които са на минута – две зад него.
В клас ATV Симон Витсе бе най-бърз, но лидер в генералното, при това със солиден аван, продължава да е Игнасио Касале. От надпреварата отпадна един от фаворитите за подиума – Александър Жиру, след като двигателя на четириколката му сдаде багажа.
В памет на Пауло Гонсалвеш и за да преодолеят шока от загубата му, мотоциклетистите няма да карат етап 8 на рали Дакар 2020.
При автомобилите, Карлос Сайнц взе третата си етапна победа по амбициозния му път за трета титла от „Дакар”. Пилотът на Mini взе 2 минути на Насър ал Атия и малко повече на съотборника си Стефан Петерханзел. Много добре се представи и пилотът на Toyota Бернар Тен Бринке, който изостана само с 5 секунди след Петерханзел.
В генералното, Сайнц увеличи аванса си пред Ал Атия на точно 10 минути, а Стефан Петерханзел изостава с над 19 от лидера. Тази формация явно ще води кервана до края на Дакар 2020, тъй като следващите в подредбата – Язид ал Раджи и Орландо Теранова са съответно с 45 и 55 минути изоставане.
От Toyota се оплакват, че заради новите регулации в ралито не могат да са конкурентни на заднозадвижваните бъгита Mini, които имат по-голям рестриктор и са много по-бързи, особено на пясъчните отсечки, които доминират тазгодишното рали. Шефът на X-Raid Свен Кванд обвини колегата си Глен Хол, че постоянно мрънка и забравя, че въпреки новите правила Toyota съвсем скоро са били доста по-бързи и са спечелили рали „Мароко”.
В класа на SSV-бъгитата, Блейд Хилдербранд бе най-бърз. Американецът, обаче, не влиза в сметките за титлата, тъй като участва по системата Dakar Experience. Така, реално, денят бе най-добър за Кейси Къри, който оглави и генералното класиране, след като Чалеко Лопез имаше отвратителен ден и загуби близо час. Лопез е с пасив от над половин час спрямо Къри, а тройката допълва Сергей Карякин.
При камионите, Камаз отбеляза тройна етапна победа, като Андрей Каргинов изпревари само с 3 секунди Дмитри Сотников, а трети на финала бе Антон Шибалов. Всъщност и четвъртият финиширал Камаз бе на руския тим – този на Едуард Николаев, но Николаев е по рестарт правилото Dakar Experience.
Във временното класиране Каргинов е твърд лидер, с 21 минути пред Сотников. Топ 3 допълва Серхей Вязович, като пилотът на МаЗ вече изостава с 46 минути от лидера.
Днешният осми етап на Дакар 2020 ще е своеобразна обиколка около Вади Ал Давасир, като километрите срещу хронометъра ще са 477, само за автомобили, SSV и камиони.