18 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

F1: Преговорите за новите правила зациклиха, малките отбори страдат

Тайната надежда, че на последната сбирка между отборите от Формула 1 в петък ще бъдат изчистени детайлите около новите правила от 2017 година не се реализира. Часовникът отмерва безмилостно, а крайната дата за оформена стратегия е 1 март. До тогава се очаква да бъде проведена още една среща между тимовете, за да бъдат преборени разногласията.

Какво остава на масата?

Докато по повечето точки за конструирането на "новото поколение състезания" има консенсус, то по няколко ключови това още не се е случило. Въпросът с аеродинамично притискане на болидите към трасето и по-точно за неговото увеличаване е един от спорните въпроси. Според привържениците по-доброто сцепление ще допринесе за по-бързи обиколки. Според критиците обаче това ще направи по-трудни изпреварванията, а с това и ще намали атрактивността на състезанията.

Другата спорна точка е въвеждането на конструкция за защита на главата на пилота. До момента от ФИА сякаш са впечатлени най-много от "ореола", предложен от Мерцедес. Чуват се гласове обаче от отбори, които предпочитат сами да намерят решение на този казус, а това ще затрудни сертифицирането от страна на централата.

Третата спортна точка е цената на двигателите, които четирите производителя продават на по-малките отбори. Целта е драстично намаляване на разходите до 12 милиона евро за двигател, което по същество е намаление наполовина от сегашните тарифи от 20-25 милиона на единица. А това едва ли кара производителите да скачат от радост.

Въпросът с намаляването на теглото на пакета болид+пилот също не е уточнен. Вече е ясно, че по-големите гуми, които ще навлязат в шампионата, ще вдигнат теглото с около 10 кг, като от ФИА искат те да бъдат компенсирани от други компоненти и считат, че по-малкото тегло е равносилно на по-малко разходи. А в това съвсем не са убедени всички по веригата.

Голямото забавяне по тези теми е повод за сериозни притеснения за по-малките отбори. Една от водещите фигури във Форс Индия - Отмар Шафнер вече се оплага, че твърде малкият прозорец за подготвяне на промените, който се очертава, ще е сериозно предизвикателство за тима.

"Ние нямаме ресурсите на водещите отбори, нямаме и 800 души персонал. Не можем да си позволим да отделяме средства за развитие на нещо, което не е ясно как ще изглежда, а времето до 2017 годна е е никак малко. Не виждам как ще можем да развиваме две програми паралелно", проплака Шафнер пред Autosport.

Очаква се следващата среща на тимовете да е непосредствено преди тази на "Стратегическата група" с комисията за Формула 1 към ФИА в Женева на 23 февруари.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.