21 ноември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Йордан Атанасов е начело след „Дюлино”

Шампионът Тихомир Стратиев загуби над две минути в най-дългата отсечка

Двата специални етапа в събота сутрин се оказаха брутално препятствие за екипажите в 49-ото издание на рали „България”. Шампионите за 2015 г. Георги Василев и Стефан Добрев получиха повреда в предния диференциал още на „Аладжа манастир” и отпаднаха за деня, докато двигателят на фаворитите в група Е Калин Бенчев и Александър Спиров (Subaru Impreza) блокира на следващата „Дюлино” и сложи точка на участието им в надпреварата.

Най-дългата отсечка в тазгодишното издание на рали „България” прекърши амбициите и на Тихомир Стратиев и Добрин Борисов (Peugeot 208 R2). Шампионът завърши „Дюлино” с две минути изоставане, което го вади от битката за победата и улеснява неимоверно задачата на Мирослав Ангелов и Еди Сивов (Skoda Fabia R5). Лидерите в националния шампионат са трети след двете съботни отсечки и няма да рискуват финала заради проблемите на Стратиев и Борисов.

Йордан Атанасов и Георги Янакиев (Mitsubishi Lancer Evo IX) бяха над всички в събота сутрин и спечелиха убедително както „Аладжа манастир”, така и „Дюлино”. Единствените им сериозни конкуренти бяха Димитър Илиев и Крум Дончев (Mitsubshi Lancer Evo IX), но липсата на опит с новия формат на рали „България”, както и дългото отсъствие от отсечките, ги остави на 22,7 секунди зад лидерите Атанасов и Янакиев. Дончев започна деня и кара отварящата отсечка, докато Илиев бе зад волана на „Дюлино”.

Костадин Щерев и Николай Арабаджиев (Subaru Impreza) са четвърти в генералното класиране, но може да не рестартират след прегрупирането в „Козичино” заради удар в предходната отсечка. Това отваря отлична възможност на лидерите при автомобилите с един двигателен мост Христо Атанасов и Марин Иванов (Citroen C2 R2), въпреки че изостават на 49,4 спрямо Щерев и Арабаджиев.

Шестите Станислав Владимиров и Чавдар Атанасов (Opel Astra) също имаха проблеми в началото на деня. Екипажът на „Иномоушън Рейсинг” остана без спирачки още на „Аладжа манастир”, удари един от шиканите, но се справи с пораженията след финала на етапа и продължи.

Стратиев се движи седми само на 7,8 секунди зад Владимиров, но въпреки грешката на „Дюлино” е категоричен, че ще се бори за победата при автомобилите с един двигателен мост независимо от това, че голямата цел вече е непостижима. „На 5-6 километра след старта на отсечката в един от бързите участъци има много неравности”, коментира варненецът. „Минахме добре гърбиците в началото, но при втората група скоростта ни беше прекалено голяма. Бяхме приблизително със 150 км/ч и се приземихме тежко, като задната ос пое огромно натоварване. След няколко камшика видях, че няма как да спрем и успях да опъна ръчната и да завъртя автомобила, въпреки че трасето там беше широко точно колкото за него. Останахме без задна броня, но сякаш няма други поражения и смятам, че ще мога да избия изоставането си при автомобилите с един двигателен мост.”

Емил Денев и Богомил Ненов (Renault Clio) отпаднаха още на километър след старта на първата отсечка днес заради проблем с двигателя. Аналогична повреда извади Тодор Атанасов и Владимир Владимиров (ВАЗ 2108) от надпреварата, но на „Дюлино”.

Рали „България” продължава в 13:20 с „Козичино”, която е вариантът на „Дюлино” в обратната посока.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.