12 февруари 2025
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Лидерите увеличават аванса си след етап 8 на „Дакар“ 2025

Ал Атия и Dacia поглеждат към подиума, битката продължава при мотоциклетите

Днешният осми етап на рали „Дакар“ 2025 се проведе южно от саудитската столица Рияд, по отделни маршрути за мотоциклетите и четириколесните машини, но и двата с дължина над 480 километра. Впечатляващи участъци с дюни събудиха апетита на специалистите по пясък, които с нетърпение очакват да навлязат в „Празния квартал“ – пустинята Руб ал-Хали, за да утолят глада си, но концентрацията беше от съществено значение за победата, както по отношение на уменията за шофиране, така и на навигацията.

Извън утъпканите пътеки, състезателите трябваше сами да се ориентират между хълмовете, без да губят време, а в по-бързите секции сложната мрежа от различни следи караше навигаторите да се напрягат максимално. Благодарение на своя многостранен талант, Даниел Сандърс и Хенк Латеган успяха да запазят позициите си на върха на ралито, съответно при мотоциклети и автомобили, което беше значителна крачка напред, докато обратното броене до финала започва.

Началото на деня бе маркирано от напускането на състезанието на Пабло Кинтания при мотоциклетите. Пилотът на Honda падна на 133 километра след старта и получи сериозна травма на рамото си. Съотборникът му Адриан Ван Беверен и Лучано Бенавидес от тима на КТМ спряха да помогнат на колегата си, който впоследствие бе откаран в болница за изследвания. Допреди инцидента Кинтания се движеше на седма позиция в класирането.

Логично, и двамата помогнали получиха възстановяване на времето си, като се оказаха и най-бързи на финала. Етапната победа бе за Бенавидес, който изпревари опонента си с малко над 2 минути. Третото най-бързо време за деня бе за Тоша Шареина с Honda, който финишира на 6 секунди зад Ван Беверен.

Водач в генералното продължава да е Даниел Сандърс с КТМ, който днес финишира със седмо време и, включително с минута наказание, изостана с 6:44 мин. от най-бързия. Шареина пък успя да намали пасива си спрямо Сандърс на 11 минути, след като вчера изоставаше с повече от 15. Ван Беверен също намали изоставането си от лидера на 21 минути и половина.

При автомобилите, Хенк Латеган с Toyota взе своята втора етапна победа в рали „Дакар“ 2025. Южноафриканецът победи с 1:47 мин. съотборника си Гай Ботерил, а третото най-бързо време бе за Матю Серадори със Century 4x4, който изостана с 4 минути зад най-бързия днес.

В генералното класиране, Латеган успя да увеличи аванса си спрямо Язид Ал Раджи (6-ти днес) до 5:41 мин. Ще ви припомним, че вчера саудитският пилот на Toyota бе на само 21 секунди зад водача. Лидерът успя да увеличи и почти тройно аванса си пред пилота на Ford Raptor Матиас Екстрьом, който днес завърши на едва 17-о място, с 18 и половина минути изоставане от най-бързия. Така, Екстрьом вече е на почти 29 минути зад Латеган.

Насер Ал Атия също не бе особено бърз днес и даде 11-о време с малко над 12 минути изоставане от водача. Неговата съотборничка в тима на Dacia Sandriders Кристина Гутиерез завърши на минута зад катареца. Но докато испанката е далеч назад в общата подредба, катарският ветеран все още не се отказва от (поне) място на подиума. Ал Атия е на 4-о място в класирането но вече е на само 5 минути зад Екстрьом, след като вчера ги деляха 11.

Един знаков пилот липсваше на старта при автомобилите днес. Жиниел Де Вилиерс от тима на Toyota отпадна за пръв път от първото си участие в „Дакар“ през 2003 година. Южноафриканецът, който спечели първото издание на надпреварата в Латинска Америка през 2009 с Volkswagen никога досега не беше отпадал в 21 поредни състезания. Де Вилиерс има в кариерата си 18 етапни победи и е бил на подиума 8 пъти, но трябваше да се оттегли заради сътресение на навигатора му Дърк Фон Цицевиц.

При камионите, Мартин Мачик взе своята четвъртна етапна победа в рали „Дакар“ 2025. Чешкият пилот на Iveco изпревари сънародника си Алеш Лопрайс (Iveco)с близо 5 минути и половина и с още минута литовеца Ваидотас Жала, също зад волана на прототип на италианската марка.

Мачик в момента общо взето се състезава за удоволствието от победите, тъй като в генералното класиране при тежкотоварните преднината му пред Мичел Ван Ден Бринк е близо два часа и половина. Младият нидерландец, обаче, днес бе относително бавен, като завърши 6-и, на почти 22 минути зад ментора си. И вече е сериозно притиснат от Лопрайс, който намали разликата между двамата до малко над 6 минути. И тук се очаква сериозна битка за „среброто“ от рали Дакар 2025.

При SSV-бъгитата, Йеремиас Фериоли с Can-Am взе втора поредна етапна победа в тазгодишното рали. Аржентинецът изпревари с 2 минути и половина Брок Хегър (Polaris) и с още 5 Жером Дьо Садле (Can Am). В генералното Хегър води с над час и половина пред съотборника си Ксавие Де Султре (13-и днес), като французинът успя да запази аванса си от двайсетина минути пред Франциско Лопез (7-и за деня) от тима на Can-Am, който допълва челната тройка.

Нов ден, нов етапен победител в клас Challenger (познат и като клас “Taurus, заради доминацията на марката). Днес най-бърз при модифицираните бъгита бе Пау Наваро, който изпревари с 1:23 мин. Пол Спиерингс. Третото най-добро време бе за аржентинеца Давид Зилле, който завърши на малко под 4 минути зад най-бързия.

В генералното класиране, обаче, твърд лидер продължава да е Николас Кавилясо (7-и днес), следван от Гонсало Герейро. Герейро, с 4-ото си време в етапа, успя да намали пасива си до 25 минути. Трети във временната подредба продължава да е Спиерингс, който също намали изоставането си спрямо Кавилясо с 10 минути до 32. Нидерландецът намали и пасива си спрямо Герейро – от 12 на 7 минути.

Рали „Дакар“ 2025 продължава с етап 9 в околностите на столицата Рияд. Отсечката, с 357 състезателни километра и 232 км преходи ще предложи основно скоростни трасета без тежки пясъци и големи дюни.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.