MotoGP: Джак Милър спечели най-лудото състезание на века
Австралиецът Джак Милър спечели може би най-откаченото състезание през 21 век в Moto GP. На пистата Асен в Холандия ездачът на Estrella Galicia 0,0 Marc VDS - Honda беше посочен от съдбата в тоталния воден Ад, изсипал се над трасето, за да стане 250-я победител в Кралския клас.
Гран при на Холандия стартира на дъжд, като всички пилоти бяха подготвени за евентуално спиране на надпреварата, докато пистата изсъхне. Скот Рединг, който бе един от малкото използвали мека задна гума, направи страхотен старт от трета позиция и поведе колоната на първия завой. Той обаче не излезе по най-добрия начин от него и се спусна до 8мото място, давайки уникалният шанс на потеглилия втори Валентино Роси (Movistar Yamaha) да поеме лидерството. Стартиралият от пол-позишън Андреа Довициозо (Ducati Team) се движеше втори, следван изненадващо от Йони Ернандес (Pramac Ducati).
На втората обиколка Ернандес продължи с изненадите и изпревари неочаквано Валентино Роси от вътрешната страна, поемайки водачеството. На третата обиколка повечето пилоти започнаха да се отправят към боксовете, за да сменят гумите, тъй като на пистата постепенно се появиха сухи участъци. На обиколка №5 Ернандес вече беше увеличил преднината си пред Роси с 2.3 секунди. Зад тях изненадите не свършваха. Пилотът на Aspar Ducati Данило Петручи изпревари Марк Маркес (Repsol Honda) и Андреа Яноне (Ducati Team) и се настани на четвъртото място.
8 обиколки след старта дъждът над “Асен” отново заваля. Явно напрежението и мокрите условия си казаха думата, защото Ернандес падна внезапно на 15та обиколка, давайки възможност на Довициозо да излезе отпред. В същото време Яноне падна, но се върна бързо в играта.
Състезанието бе обявено предварително в режим "флаг до флаг", което означаваше, че при промяна на условията пилотите имаха право да влязат в бокса и да сменят своите мотоциклети с такива, екипирани за различни условия на трасето. Екипите на всички тимове бяха строили в питлейна вторите машини, повечето от които "обути" с гуми за сухо, тъй като трасето започна да изсъхва.
Тогава обаче природата си направи шега, изсипвайки поредната порция дъжд. Само няколко обиколки след това Ернандес направи грешка и изпусна първия завой, губейки няколко позиции. Дъждът продължи да се излива и 12 тура преди края комисарите решиха да спрат състезанието от съображения за сигурност на пилотите. Въпросът бе дали ще бъдат дадени половината точки, обявявайки първа тройка от Андреа Довициозо, Данило Петручи и Валентино Роси, или надпреварата ще бъда рестартирана.
След пауза от около 15 минути бе взето решението състезанието да бъде подновено за нови 12 обиколки. Още в първите две обаче все още мократа писта взе своя данък и в чакъла последователно се озоваха Дани Педроса, Кал Кръчлоу, Андреа Довоциозо, Брадли Смит, Валентино Роси и Алекс Еспаргаро, а Данило Петручи получи повреда.
В този хаос Джак Милър се възползва от доброто състояние на задната си гума, изпревари останалия на първото място Марк Маркес осем тура преди края и задържа лидерството до финала, ставайки първият австралиец с победа в шампионата от Кейси Стоунър през 2012 година.
Втори завърши Маркес, а трети на почетната стълбичка се качи Скот Рединг. Така Маркес, който не виждаше особени шансове за добро класиране в първата част на надпреварата, взе солиден брой точки и най-важното - увеличи аванса си пред Хорхе Лоренсо и Валентино Роси в генералното класиране съответно на 24 и 42 точки. Самият Лоренсо имаше кошмарен ден и през цялото време се мъчеше в дъното на колоната, завършвайки в крайна сметка на 10 място.