Насер Ал-Атия и Dacia с победа в Abu Dhabi Desert Challenge 2025
Даниел Сандерс и КТМ триумфираха при мотоциклетите

Abu Dhabi Desert Challenge 2025, втори кръг от Световния рали-рейд шампионат (W2RC), предложи 5 уникални дни на състезателите в отделните категории и над 1900-километрово трасе. Надпреварата бе с почти изцяло обновен маршрут, като започна там където по-рано завърши "Дакар" - в пустинята Руб Ал-Хали.
Тази година надпреварата включваше и пролог, както и маратонски етап, без асистенция от механиците, а за разлика от по-големия маратон, тук имаше включен и клас за ATV-четириколки.
След като остана четвърти на Дакар, Насер Ал-Атия обеща да вземе реванш в Абу Даби – точно както направи миналия сезон. Това не беше празна заплаха от катареца, който завоюва петата си титла в това състезание и втора за Dacia в W2RC след победата им в Мароко през есента.
Ал-Атия триумфира пред Тойотите на Лукас Мораеш (+2′28″) и Сет Куинтеро (+11′56″), като и двамата постигнаха най-добрия си резултат в W2RC в категория Ultimate. Няколко състезатели отпаднаха на финалната права, включително „детето-чудо“ Ерик Гочал (Overdrive Racing) и Себастиан Льоб (The Dacia Sandriders), което даде възможност на съотборника на поляка – Хуан Крус Якопини, да завърши четвърти (+29′53″) с Hilux-а си.
За Льоб разочарованието бе огромно, тъй като изпита истинско дежа вю точно на рождения си ден - преобърна колата, след което бе прибран в бивака, а стюардите не му позволиха да продължи заради проблем с предпазната клетка.
Ford M-Sport проби в топ 5 с Мич Гютри (+31′02″), а Жоао Ферейра осигури шесто място за X-raid Mini JCW (+46′40″). Победата на Ал-Атия го изведе на върха в шампионата, пред Язид Ал-Раджи, който в последния ден имаше технически проблеми. Катарецът вече води с 23 точки пред саудитеца, докато Мораеш се изкачи на трето място, изоставайки с 33 точки. Toyota Gazoo Racing продължава да доминира при производителите, като марката е със 70 точки пред The Dacia Sandriders, а Ford M-Sport изостава с още 19 точки.
Без да изпадне извън топ 5 в нито един специален етап, Даня Акейл заложи на постоянството и това ѝ се отплати в клас Challenger. Осигурявайки първата победа в кариерата си, саудитката влезе в историята като първата жена, която печели кръг от шампионата. Пау Наваро (+3′28″) и Ясир Сеайдан (+21′52″) допълниха изцяло BBR Motorsport подиума. Едуард Понс (пети) гарантира, че Nasser Racing Team ще завърши в топ 5. Втората жена в надпреварата, Пък Клаасен, финишира осма за G Rally Team, след Николас Кавилясо. Аржентинецът претърпя катастрофа рано в състезанието, но успя да запази лидерството си в шампионата.
Италия отпразнува първата си победа в SSV класа, след като Енрико Гаспари триумфира пред своя сънародник Микеле Чиното (Xtreme Plus Polaris) и Александре Пинто (Old Friends Rally Team).
С аванс от 7′23″ пред Рики Брeйбек преди финала, Даниел Сандърс (КТМ) успя да ограничи загубите и триумфира с 5′47″ преднина в класа на мотоциклетите. Победителят в етапа, Тоша Шареина (+6′04″), надделя над Лучиано Бенавидес (KTM, +8′01″) и Адриен ван Беверен (Honda, +5′47″) в битката за подиума.
"Чъки" повтори подвига на Сам Съндърленд от 2022 г., спечелвайки Дакар и ADDC в една година. С тази победа австралиецът поведе в W2RC с 17 точки пред Шарейна и 26 пред Брабек. Игнасио Корнехо (Hero) завърши шести, докато шампионът Рос Бранч отпадна заради проблеми със съединителя.
След като завърши трети на Дакар 2023 и втори на Рали Мароко 2024, Майкъл Дохърти най-накрая постигна победа в W2RC. Южноафриканецът стана първият състезател от Rally 2, който печели всички етапи в един кръг. Шампионът Конрад Домбровски (Duust Rally Team) завърши втори (+34′26″), а победителят от 2023 г. Тобиас Ебстер (SRG Motorsports) зае третото място (+51′25″). Новобранецът Руи Барбоса (Xraids Experience) финишира четвърти (+53′46″).
Двойната победа за CFMoto в класа на ATV-четириколките показа, че в този тип машини има "още хляб". Антанас Канопкинас триумфира пред съотборника си Гаетан Мартинес, осигурявайки първата двойна победа за китайската марка. Победителят в последния етап, Марек Лой, завърши трети с Yamaha, следван от Марчин Вилколек (SQGP Racing Team). Това беше първият кръг от сезон 2025 на W2RC в този клас, така че текущото класиране отразява резултатите от ADDC.













