01 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Porsche стряска съперниците с новия 911 RSR GT

Надпреварата в състезанията за издръжливост далеч не е само на пистата. Голяма част от победата се кове не от пилотите, а от десетките инженери, които са отговорни да подготвят възможно най-добрия автомобил за кулминацията - самото състезание. От Porsche не правят изключение и са готови да се простят с някои значими традиции като задно разположения двигател, само и само автомобилът на немския концерн да бъде по-конкурентен.

Така се ражда великолепният 911 RSR GT, който представлява малка революция в своето семейство. Машината е със средно разположен двигател, но дизайнът продължава консервативната линия и меко казано няма как дори да се замислите дали това е роднина на култовия 911. В същото време новото решение решава не един или два проблема.

На първо място се подобрява балансът на автомобила, който през следващия сезон ще участва в Световния шампионат за издръжливост, глас GTE-Pro. Това автоматично води до по-малко износване на задните гуми, които досега бяха главния потърпевш на огромното натоварване на задната ос и бяха едно от слабите места на автомобила, от които често се възползваха конкурентите от Ferrari и Ford.

Преместването на двигателя пред задната ос дава и повече пространство, използвано умело от инженерите за монтирането на огромен дифузьор под още по-голямото задно крило. Тази конфигурация ще осигури допълнителна стабилност в техничните части на трасето и при спиране.

Говорейки за двигателя трябва да отбележим, че Porsche остават верни на любимия боксер, който при 911 RSR GT ще бъде атмосферен с обем от 4 литра и с мощност 510 к.с.

"Запазихме оригиналния дизайн на 911, но най-голямата еволюция в историята на тази линия предлага модерен и лек двигател, който ще може да бъде развиван и подобряван от инженерите в следващите месеци и години. Вярвам, че ще сме изключително конкурентни в шампионатите, в които ще участваме", споделя босът на спортното подразделение на Porsche Франк-Щефан Вализер.

Моделът има вече близо 40 000 тестови километра, в които инженерите търсят отговори на някои нововъзникнали въпроси като този за охлаждането на новата конфигурация. Задното стъкло се намира точно над двигателя и дизайнът му позволява въвеждане на студен и отвеждане на топъл въздух към и от агрегата. Добре познатият радиатор в предната част на автомобила остава непроменен.

Нововъведения има и в кокпита, където Porsche бе един от първите производители в класа, въвел седалка с различни степени за регулиране на близостта до волана. Тук еволюцията е решила мястото на пилота да бъде вече неподвижно, но за сметка на това конзолата с педалите може да бъде местена, за да бъде максимално удобно на състезателя, независимо от неговия ръст, като тази система е изцяло електронна.

Етикети:911 RSR GTPorsche


Рейтинг :
09.09 2023 в 06:00 1
+ 0
- 0
sffsdf18533
 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.