12 ноември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Преди старта на рали Дакар 2016: автомобилите

Утре започва рали Дакар 2016. След дълги години пауза, надпреварата ще започне със зрелищен пролог край Буенос Айрес. Припомняме ви, че тази година маршрутът на пустинния маратон ще премине само през Аржентина и Боливия, а на старта се очакват над 350 машини от всички класове.

В няколко поредни материала ще ви разкажем какво да очакваме в отделните категории, като започваме с тази на АВТОМОБИЛИТЕ.

На пръв поглед в рали Дакар 2016 май липсва интрига при автомобилите, заради бруталната доминация на Mini X-Raid, победители в последните 4 издания. През януари на старта ще видим цяла дузина немски машини, при това със силни пилоти, сред които настоящият победител от "Дакар" и Световен крос-кънтри и WRC2 шампион Насър ал Атия. Но не бива да отписваме другите два силни отбора - Toyota, с Жиниел Де Вилиерс и Язид Ал-Раджи, като и тима на Peugeot, включващ Стефан Петерханзел, Карлос Сайнц, Сирил Депре и новото попълнение Себастиан Льоб.

Опитните Насър Ал Атия (Катар) и Матю Бомел (Франция) за пореден път стартират заедно с Mini All4 Racing. Дуетът може да се похвали с изключително успешен сезон: победа на "Дакар 2015" (втора за Насър) и сериозна преднина за спечелването на световната титла във FIA Cross Country Rally.

През 2014 г. испанецът Нани Рома спечели "Дакар" с X-raid. За Рома това бе втора титла от легендарното състезание, тъй като, както може би знаете, той е печелил и с мотоциклет през 2004 г. През 2016 г. той ще "играе" на "Дакар" с нов навигатор - сънародникът му Алекс Харо.

За Орландо Теранова и Бернардо Грауи Дакар 2016 ще е почти изцяло "домашно състезание", а в допълнение няколко други пилота ще направят дебютите си с Mini All4 Racing. Това са Адам Малиш, Назарено Лопез, Якуб Пржигонски, Ерик ван Луун и Хари Хънт, които по един или друг начин са се справяли доста добре до момента.

Рали легендата Мико Хирвонен (Финландия) определено не мисли за победи. Поне не и на първия си "Дакар". С опитния Мишел Перен за навигатор, четирикратният WRC-шампион ще се бори за челни позиции. На Baja Aragon в Испания, където бе дебютът му за X-raid, финландецът с лекота достигна до третата позиция. На първото му пустинно състезание "Рали Мароко" той регистрира пета позиция. Целта му за "Дакар 2016" може да не звучи толкова амбициозно, колкото на останалите участници, но "за мен достигането до финала е от най-голяма важност. Липсва ми опитът, с който разполагат голяма част от другите пилоти."

Именно представянето на Хирвонен и една друга WRC – звезда – 9-кратният рали-шампион Себастиан Льоб, лично за нас ще е най-интересното нещо за гледане в следващия „Дакар”. Льоб сложи точка на WTCC кариерата си и се посвети на рали-рейда. Заедно с останалите звезди от dream team-а на PeugeotСтефан Петерхазнел, Карлос Сайнц и Сирил Депре (чиито нов навигатор е досегашният спортен директор на “Дакар” Давид Кастера), Льоб ще седне зад волана на обновения болид Peugeot 2008 DKR. Освен, че е с нова състезателна окраска, автомобилът е с доста модифицирано купе, двигател тряансмисия и т.н.

Любопитното е, че на старта ще видим и 5-о състезателно Peugeot 2008 DKR, само че от предходната модификация. При това, пилотирано не от кого да е, а от победителя в "24 часа на Льо Ман" Ромен Дюма, навигиран от Франсоа Борсото. Той ще кара за частен тим, с благородната мисия да осигури средства за организация, грижеща се за деца със сърдечни малформации.

И като заговорихме за задно задвижвани бъгита, не можем да не спомене и втория опит на X-Raid в този клас, където зад волана на „зебра” след не много успешен Дакар 2015 отново ще видим Герлен Шишри.

Toyota Южна Африка тази година също е с големи амбиции за победата. Състезателният Hilux е минал през редица подобрения, които да го направят конкурентен на дизеловите болиди. По-интересното е, че тази година към победителя от „Дакар” Жиниел Де Вилиерс се присъединява сензацията Язид ал-Раджи, който досега се състезаваше с Overdrive версия на машината. С доста по-мощния и изпипан болид на Gazgoo Racing, саудитецът сериозно може да изпоти другите фаворити за титлата.

Бившият световен крос-кънтри шампион Владимир Василиев замени своето Mini за Toyota Hilux Overdrive. Миналата година руснакът завърши на 5-о място и определено и сега ще се бори за призова позиция.

Интересни новости има и около шоумена на рали Дакар – Роби Гордън. Американската звезда тази година пуска две състезателни Gordini HST машини. И докато зад волана на едната ще е лично той, другата ще се управлява от едва 18-годишния Шелдън Крийд, който вече е мотоспорт сензация в САЩ.

Четвъртият опит на Renault Duster Dakar Team в най-голямото оф-роуд състезание на света ще цели надграждане на натрупания опит до момента, а целта е финал в топ 10 на рали Дакар 2016. Отборът се включва с два прототипа Duster T1, пилотирани от аржентинеца Емилио Спатаро и французина Кристиан Лавией, с навигатори съответно Бенямин Лозада и Жан Мишел Полато. Отборът се ползва с пълната подкрепа на мотоспорт дивизията на френския автопроизводител - Renault Sport Technologies, като за рали Дакар 2016 състезателният джип е минал през редица подобрения. Основните промени са били свързани с намаляване на общото тегло на автомобила, подобряване на шасито и окачването и повишаване на мощността на VK-50 V8 двигателя на алианса Renault-Nissan до 387 к.с.

След като миналата година завърши 8-и, ветеранът Карлос Соуса отново ще опита да атакува топ 10 в рали Дакар 2016. Португалецът, който постигна първата етапна победа за Great Wall преди време, от две години е пилот на Mitsubishi Бразилия.

В класа на серийните Т2 автомобили, тази година шансът е на страната на Никола Гибон (Toyota Land Cruiser), след като основният му опонент Джун Мицухаши се завръща към корените на кариерата си и ще стартира с мотоциклет. В друг атрактивен клас – този на соло автомобилите, голямата атракция отново ще са братята Том и Тим Коронел.

Едно от най-интересните возила в клас Т3 (автомобили с малко тегло и SSV бъгита) ще бъде състезателният Seat Leon Dakar, пилотиран от литовеца Ваидотас Зала. Компактната машина е с 4х4 задвижване и 1,9-литров турбодизелов двигател с 210 к.с. В същия клас ще участва след няколко опита с мотоциклет французинът Юго Пейен, извстен с това, че бе спонсориран от едно от най-големите студиа за порно филми и на две колела традиционно стартираше със знаковия номер 69.

По-късно, очаквайте и превюто ни за останалите категории в рали Дакар 2016.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.