17 май 2025
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Стефан Петерханзел и Defender започнаха подготовка за рали "Дакар"

SSV-шампионът Рокас Бачюшка ще кара втория автомобил Dakar D7X-R на британците

Defender, познат ни доскоро като модел на Land Rover, а сега като самостоятелна емблематичната британска марка за приключения, обяви присъединяването на двама изключителни пилоти към новосформирания отбор Defender Rally. Четиринадесеткратният победител в Рали Дакар Стефан Петерханзел ще се присъедини към изгряващата звезда Рокас Бачюшка в това епично приключение.

Петерханзел наскоро се присъедини към отбора в Мароко и успешно завърши първите тестове зад волана на прототипа Defender Dakar D7X-R. Специално проектираният за издръжливост и здравина всъдеход ще направи официалния си състезателен дебют на Рали Дакар през януари 2026 г. Три автомобила ще участват в новата категория „Stock“, предназначена за серийни модели, а два ще се състезават в останалите кръгове от Световния шампионат по рали-рейд на FIA (W2RC) през 2026 г.

Радвам се да започна нова глава с Defender“, споделя Стефан Петерханзел. „Световният шампионат по рали-рейд е върхът в рали и офроуд състезанията, а Defender е емблематичен и способен 4x4, така че за мен това е перфектната комбинация. Екипът е напълно отдаден на шампионата и има страст за победи. Очаквам с нетърпение новото предизвикателство и се надявам заедно да изведем Defender на върха на подиума. Беше страхотно да се кача зад волана на прототипа Defender D7X-R за първи път в Мароко. Въпреки че е рано, тестовете ни се развиват в положителна посока в подготовката за дебюта ни в Рали Дакар 2026“.

Изключително съм развълнуван да направя своя дебют в категорията Stock на Рали Дакар – още по-значимо е, че ще карам за Defender", заяви Рокас Бачюшка. „Присъединяването на легендарния Defender към FIA World Rally-Raid Championship и Рали Дакар е исторически момент както за спорта, така и за марката. Очаквам с нетърпение да бъда важна част от тази история. Defender е невероятна марка, свързана с непреклонност и преодоляване на невъзможното – затова съм горд, че съм част от тази програма. Нямам търпение да започна работа с отбора и да тествам Defender D7X-R за първи път в очакване на Рали Дакар 2026“.

Специално разработен за състезания, но базиран на серийния модел, Defender Dakar D7X-R използва същата здрава алуминиева архитектура D7x, същото задвижване и трансмисия като серийните модели Defender. Захранван от 4.4-литров V8 с два турбокомпресора и покрит с отличителен камуфлажен дизайн, прототипът вече е преминал интензивни тестове в трудните дюни на пустинята Сахара, за да се потвърди неговата надеждност, издръжливост и всъдеходни възможности.

Джеймс Баркли, изпълнителен директор на JLR Motorsport: „Успешното приключване на първия официален тест на Defender Dakar D7X-R е огромен етап и поставя началото на натоварен график от тестове по пътя ни към Дакар. Екипът върши невероятна работа, подготвяйки се за най-трудното офроуд състезание в света, което е само след осем месеца. Изключително се гордея и се вълнувам да обявим първите двама пилоти в нашия световен състав. Световноизвестният Стефан Петерханзел носи забележително количество опит като най-успешният състезател в историята на Рали Дакар. Неговите знания ще бъдат безценни за програмата ни. Рокас Бачюшка е едно от най-вълнуващите нови имена в рали спорта, с впечатляващи резултати още от първото му участие в Дакар през 2022 г. – същата година, когато стана световен шампион в клас T4. Сега, когато Стефан и Рокас вече са част от екипа, а тестовете с Defender Dakar D7X-R напредват, това е изключително вълнуващ момент за нас.

Марк Камерън, изпълнителен директор на Defender: „Уникално усещане е да споделим с целия свят първите изображения на прототипа Defender Dakar D7X-R. Екипът вече се оформя, докато развиваме Defender за участие в категорията Stock – което означава, че състезателният D7X-R ще бъде много близък до серийния Defender. Също така е специален момент да обявим двамата си пилоти за W2RC – Стефан и Рокас – всеки от тях внася нещо уникално в екипа, а човешката издръжливост е от ключово значение за успеха в рали-рейд. Участието в Рали Дакар и W2RC ще бъде върховното изпитание за способностите, издръжливостта и представянето на Defender. Скоро състезателният Defender D7X-R ще бъде подложен на сериозни изпитания на световната сцена.“

Изданието на W2RC за 2026 г. ще въведе нови регулации, насочени към това категорията „Stock“ да стане значително по-конкурентна, тъй като FIA и организаторите на Дакар отговарят на нарастващата популярност и мощност на високопроходими 4x4 и SUV автомобили. Новите регулации ще позволят повишаване на представянето, давайки на Defender възможност да демонстрира своята издръжливост и възможности в най-суровите терени. Конструирането на състезателните автомобили Defender също вече е започнало, като каросериите се произвеждат в завода на JLR в Нитра. Преди пълното представяне на отбора по-късно тази година е планирана обширна програма от тестове, в подготовка за Рали Дакар и рали-рейд шампионата през 2026 г.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.