WRC: Oтборите скочиха на рали Корсика след победата на Латвала
Яри-Мати Латвала (VW) триумфира в 11 кръг от Световния рали шампионат (WRC) - рали Франция. Финландецът излезе начело в класирането в съботния ден, а в неделя довърши съперниците си и триумфира със сериозен аванс от 43.1 секунди пред втория Елфин Еванс (Ford). Трети в ралито остана Андреас Микелсен (VW).
В неделя Латвала не успя да спечели нито една отсечка, като в два от трите етапа най-бърз бе новият стар световен шампион Себастиен Ожие (VW). Французинът обаче бе с голям пасив след получената в петък повреда в скоростната кутия и в крайна сметка завърши на 15 място в генералното класиране.
Ден след края на надпреварата обаче изригна недоволството от страна на отборите от провеждането на рали Франция на остров Корсика. Надпреварата бе предвидена в 9 етапа, но 2 от тях бяха отменени заради проливните дъждове. Така в петък и събота екипажите имаха само по 2 теста. Корсика се завърна за първи път от 7 години в календара на шампионата, замествайки състезанието в региона Елзас.
Първи с артилерията започна шефът на Volkswagen Йост Капито, според когото сервизният парк е всичко друго, но не и отговарящ на стандартите на WRC. "Някои аспекти от това рали са направо нелепи", хвърли тежката си оценка Капито.
Недоволен остана и босът на M-Sport Малкълм Уилсън. "Нямаше никой на пресконференцията, а такава за директорите на отборите въобще липсваше. Тук няма никакви фенове, никакви хора. Само за 12 месеца френското рали стигна от безспорно най-добрия парк в календара - в истински батак", бе откосът по посока Корсика на Уилсън.
Съвсем очаквано началникът на френския тим Citroen Ив Матон опита да намали напрежението и заяви, че не е редно да се правят директни сравнения с Елзас, където миналата година е имало повече фенове и е по-коректно първото състезане в Корсика да се сравнява с първото е Елзас преди години, което също не е било толкова популярно.
Пилотите също се оказаха разделени в мненията си. Хейдън Падън се оплака от избора и малкия брой на отсечките, както и от дългите преходи между тях, където според него е могло да бъдат вмъкнати още няколко етапа. И тук французите удариха рамо на организаторите, като Себастиен Ожие описа надпреварата като "трудна, но много забавна" пред Autosport.