Депутат поиска забрана на колите с десен волан у нас
Депутатът Георги Кадиев внесе проект за закон за изменение и допълнение на Закона за движение по пътищата, в който поиска да бъде забранена регистрацията на автомобили с десен волан у нас.
В профила си в социалната мрежа Фейсбук, Кадиев припомни последния случай на катастрофа с фатален изход, причинена от микробус с десен волан. Става въпрос за случая при който на 1 август, на столичния булевард "Ломско шосе" микробус с десен волан прави непозволен обратен завой, при което се сблъсква с мотоциклетист, който загива.
Депутатът от партия "Нормална държава" споделя, че от КАТ не дават официална информация колко катастрофи и загинали хора има заради инциденти с автомобили с обратен волан. "Но всички съзнаваме, че при тях видимостта е по лоша и вероятността от ПТП е по-голяма", заявява Кадиев.
В мотивите за проекта за закон, изменящ и допълващ ЗДП, Кадиев посочва следното:
"Всяка година ставаме свидетели на множество пътно-транспортни произшествия, причинени от ППС, които не са пригодени за движение съобразно пътните условия в България. Една от основните причини са колите с десен волан, който сериозно ограничава видимостта и увеличава риска от ПТП. Рискът от произшествия е още по-голям в затруднени условия за придвижване и при изпреварване. Това налага вземането на мерки от страна на институциите, за да гарантират сигурността при движение по пътищата".
Според Кадиев, само от началото на 2015 г. медиите са съобщили за над 10 случая на катастрофи с участие на автомобили с десен волан, включително тази на "Ломско шосе".
Законопроектът цели да се забрани регистрацията на коли с обратен волан у нас, като това, според Кадиев, не противоречи на европейските изисквания за свободно движение на хора. Забраната нямало да се отнася до преминаващи през страната ни коли с десен волан, а само за регистрацията им у нас.
Ограничение или пълна забрана за регистрация и движение по пътищата на коли с обратен волан, според депутата, имало в 16 страни, сред които Словакия, Полша, Хърватия и Сърбия.
Допълваме, че Европейският съд отхвърли въведените от Полша и Литва ограничения, така че смятаме, че и тук нещата ще отшумят бързо и по същия начин. Все пак, у нас политиката на институциите неофициално толерира пазара на употребяваните автомобили, а именно там са проблемите с десните волани.
Не че десния волан не е простотия у нас ама забраната е чист популизъм какъвто от Кадиев нямаше смисъл да излиза.