Kawasaki празнува 30 години от създаването на UTV-машината
Тези дни, японският производител Kawasaki отпразнува 30-годипния юбилей от създаването на първото в света UTV - Utility Terrain Vehcile, което най-общо можем да опишем като хибрид между ATV-четириколка и пикап.
Именно съществуващият и в момента модел Kawasaki Mule е родоначалникът на популярните по цял свят Side-by-Side или UTV машини. Създаването на модела бил освързано с това, че клиенти на Kazasaki обърнали внимание на фирмата, че не могат да пренасят по-големи товари с ATV-четириколките си.
Така, през 1988 година се появил първият товарен оф-роудър, с не много голяма товарна платформа и 454-кубиков двигател с водно охлаждане и товароносимост от 227 кг. При разработката на модела било използвано името "Пони", но от рекламният отдел на Kawasaki се спрели на името MULE, означаващо, както и на български "муле". Но в това име била вплетена и по-сериозна разшифровка - Multi-Use Light Equipment или "многоцелево леко транспортно средство".
През годините, Kawasaki Mule минал през значителни изменения и подобрения - получил 4х4 задвижване, блокаж на диференциала, версия с повече седалки, плюс система за сгъваеми задни кресла, както и богата гама бензинови и дизелови двигатели. Сега, "мулетата" се произвеждат в завода на Kawasaki в Линкълн, Небраска.
В чест на 30-годишнината, Kawasaki Motors Corp. напррави мащабна рекламна кампания на модела MULE PRO-FXR, с рекламно лице известния кечист Стив Остин - Ледения. Именно Ледения, според фирмата, е идеално лоицетворение на мощните и издръжливи машини.
Kawasaki MULE PRO-FXR e най-мощният и бърз представител на UTV-гамата, като разполага с независимо окачване, дискови спирачки, система EPS и адаптивно серво управление на волана, Задвижва се от 812-кубиков трицилиндров двигател, като може да превози трима пасажери и до 454 кг товар.