23 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Lancia Ypsilon най-накрая с ново поколение

Мъникът се завръща с нова визия и като електромобил

Lancia Ypsilon е определено най-успешният модел на италианската марка, като и остана единствен в портфолиото й до обещаното завръщане с нова и солидна гама от страна на концертна Stellantis. Предходното трето поколение на мъника се задържа на пазара цели 13 години, от време на време освежавано по-малко. Сега е време за нова глава в историята на Lancia, като Ypsilon се завръща радикално променен откъм визия технологии и дори размери.

Новата Lancia Ypsilon е първият електромобил на марката, макар че на по-късен етап ще се появят и версии с конвенционални бензинови двигатели с мека хибридна технология. Те пък ще са и последните такива за компанията въобще. Субкомпактният хечбек използва платформата CMP / eCMP, позната ни от модели като Peugeot 208 / e-208, но със съвършено различен стил отвътре и отвън. Някои от чертите на модела първо бяха показани в концепцията Pu+Ra HPE, представена преди година, която пък навяваше помисли към легендата Stratos.

От Lancia заявяват, че предните и задните светлини са направени в стила на рали-иконата, но това е малко пресилено. Задните стопове наистина напомнят на тези от Stratos, но и на доста други машини с подобни решения. Мотивът Y е интегриран във всички светлини, включително и в отделните дневни.

Показаната версия тук е от лимитираната серия Cassina, разработена в партньорство с италиански производител на луксозни мебели и се очаква по-базовите нива да не изглеждат чак толкова „лачени“.

За разлика от братовчеда Peugeot 208, тук дръжките на вратите не са конвенционални, а скрити. А интериорът е още по-сериозна разлика отколкото при френския роднина. Почти задължителния за наши дни салон с два екрана е налице, но за щастие все още е наличен ред с физически бутони за контрол на някои от функциите. Двата екрана – инструменталният и на мултимедията, са с диагонал 10,25 инча, а в добавка има безжично зарядно за телефони, няколко USB-C порта и интеграция за смартфон с Android Auto и Apple CarPlay.

Задвижването на електрическата Lancia Ypsilon е поверено на електромотор със 156 конски сили и 260 Нм, задвижващ предните колела и познат от Peugeot e-208. Идентична е и батерията с капацитет 51 киловатчаса, която позволява пробег до 403 км с едно зареждане.

С дължина от 4088 мм и ширина от 1760 мм, новият модел е по-голям от предшественика си, но пък е малко по-нисък – 1440 мм. Теглото на електрическия модел е 1584 кг, но се очаква бензиновите версии да са по-леки. Батерията пък може да се „напълни“ от 20 до 80% за 24 минути на зарядна станция.

И докато стария Ypsilon в последните години се продаваше само в Италия, наследникът ще се предлага при над 70 дилъра в цяла Европа. Белгия и Нидерландия ще започнат предлагането към средата на годината, последвани от Франция и Испания. Дебютът в Германия е предвиден за началото на 2025 г.

След мъника, възкресението на Lancia ще продължи през 2026 година, когато ще се появи флагмански фастбек модел с името Gamma. Той ще е на платформата STLA Medium на Stellantis и ще е с дължина от около 4.7 метра.

През 2028 година пък, ще се завърне и названието Delta за компактен хечбек. И двата бъдещи модела ще се предлагат единствено с електрическо задвижване, тъй като амбицията на марката е от 2028 година да предлага единствено модели с нулеви емисии. Това ще рече, че новият Ypsilon с бензинов двигател ще е наоколо само за няколко години.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.