Новото Peugeot 5008 мина SUV терапията
След като Peugeot 3008 направи прехода от MPV семейството към това на SUV-овете, сега е ред на големия брат 5008 да го последва. Французите показаха новото поколение на 5008, което също зарязва скучната визия и предназначение за сметка на офроуд функционалност.
Говорейки за двата модела, няма как да не отбележим, че не само споделят EMP2 платформата, но и визуално са почти идентични . Ако ги сравним само до C-колоната, то различаването им е почти невъзможно. След нея нещата се променят, тъй като 5008 е с 19 см по-дълъг и се издава от задните прозорци. Новият модел е с 11 см по-дълъг и с точно толкова по-широк от предшественика си, което осигурява повече пространство за седемте седалки в купето.
Конфигурацията на тези 7 места е гъвкава – вторият ред се състои от 3 отделни седалки, а тези от третия ред са не само сгъваеми, но и могат да е махат при необходимост. При 5 вдигнати седалки обемът на багажника достига 1060 л, а сгъването на предната пътническа седалка позволява транспортиране на особено дълги предмети – до 3,2 м. Има и опция за автоматично отваряне и затваряне на багажника, което улеснява товаренето.
Подобно на 3008, интериорът на 5008 също получава второто поколение i-Cockpit. Това означава, че 12,3-инчов дисплей е разположен на арматурното табло, а за инфотеймънт системата е наличен 8-инчов тъчскрийн.
Що се отнася до двигатели, 5008 ще се предлага с четири бензинови и шест дизелови конфигурации. Наличен ще е трицилиндров 1,2-литров бензинов PureTech мотор със 130 к.с., комбиниран с 6-степенна ръчна трансмисия. Има и по-икономична версия на същия двигател, която смъква емисиите на CO2 до 115 г/км. Малолитражният агрегат ще се предлага и с 6-степенен автоматик, който ще бъде стандартен за по-големия 1,6-литров четирицилиндров PureTech двигател със 165 к.с.
На дизеловия фронт са налични 1,6-литров BlueHDI във варианти със 100 и 120 к.с. По-маломощната вариация се комбинира само с ръчна трансмисия с 5 предавки, докато моторът със 120 к.с. може да се свърже с ръчна или автоматична 6-степенна скоростна кутия. В случая също ще бъде налична "зелена" версия с ниски нива на CO2. Другите варианти за дизелов агрегат са 2.0 с 160 к.с. в комбинация с 6-степенна ръчна транмсисия и 180 к.с., свързан към автоматик със същия брой предавки. Последният агрегат ще е само под капака на върховия 5008 GT.
Новият модел ще бъде показан на предстоящия автосалон в Париж, след което ще се появи на пазара през пролетта на 2017 г., като французинът ще е пряк конкурент на Skoda Kodiaq.