Турбо на всеки цилиндър може да възроди класическия двигател
Не звучи ли добре? Турбина на всеки цилиндър и ускорение, близо до това на електромобилите. Дали е възможно е друг въпрос, защото все още никой не го е построил. Но на хартия не би трябвало да има особено големи пречки.
Идеята е на Джим Кларк - бивш инженер във Ford, отговорен за развитието на модуларния V8 и Duratec V6 двигателите. Според него подобен подход би имал страшно много предимства и, честно казано, ни е трудно да не се съгласим с него.
Разработката си Кларк прави със съдействието на бившия директор на двигателните отдели на Navistar и Kohler Дик Фотш. С поставянето на малка турбина над всеки един цилиндър могат да се ударят няколко заека с един куршум.
На първо място компресорът се намира в непосредствена близост до излизащите отработени газове, които я задвижват, което означава моментално доставяне на въздух под налягане за горивно-въздушната смес за следващия цикъл. Освен това размерът на турбината би бил значително по-малък от класическия вариант, което ще позволява по-висока скорост на развъртане, а оттам и още по-качествено ускорение.
За момента всичко е все още на скица, но ще бъде крайно любопитно дали това би могло да бъде реализирано и на практика. Но е повече от радващо, че опрян до стената от електрическия нашественик, двигателят с вътрешно горене търси начини за еволюция и адаптация, за да оцелее. А подобни решение като това, както и безваловия двигател на Koenigsegg, крачка именно в спасителната посока.