18 ноември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

10 луди возила, участвали в рали "Дакар"

Рали "Дакар" определено е най-голямото предизвикателство в света на моторните спортове и несравним с друго тест, поставящ хора и автомобили на предела на възможностите им. Някои от най-талантливите и способни състезатели в света са участвали в надпреварата, с много добре подготвени машини. Но за други, състезание с дължина хиляди километри в добре подготвена машина не е достатъчно предизвикателство - не и за онези, които напълно споделят духа на рали "Дакар".

Преди да се превърне в доста професионална надпревара, под строгия контрол на FIA и FIM, рали "Дакар", тогава познато и като "Париж - Дакар" е било едно голямо приключение, в което е можело да се видят кави ли не возила, някои определено не особено подходящи за пустинята. Ето ви 10 от най-лудите машини, състезавали се в пустинята:

Скутер Vespa P200E

През 1980 година, по време на второто издание на рали "Дакар", четирима ексцентрици решили да се състезават със скутери Vespa P200E из пясъците на Сахара. Вярвате или не, двама от тях - Марк Симоно и Иван Чернявски успели да стигнат до столицата на Сенегал - макар ралито вече да било свършило...

Пит байк (Pit bike)

Малките мотоциклети, които сме свикнали да жужат около мотокрос трасета или по време на големи събития, със сигурност не са особено подходящи за рали "Дакар". Но през 2009, вдъхновения от участниците с Vespa чешки пилот Иво Кастан, застава на старта с пит байк, сглобен от части на Honda XL200. Машината имала едва 146-кубиков двигател и тънки 14-инчови колела, а теглото й било 180 кг с цялото оборудване. Плюс пилота! За съжаление, Кастана не успял да изкара цялото рали, но все пак завършил няколко етапа.

Titan

Експерименталният автомобил Titan, който на габарити е поне колкото X-Raid Mini и половина, е сред най-интересните участници в "Дакар". Чудовището е дело на шефа на Audi Sport Italia Емилио Радаели и рали-ветерана Микеле Чиното. Гигантът е конструиран на тръбна рама и се задвижвал от 3-литров дизелов двигател на Audi, като постигал 300 к.с. и 650 Нм.
За съжаление, Titan изкара само първият етап на тазгодишния "Дакар", след което получи електрически проблеми. Въпреки полевия ремонт, 20 км по-късно, колата тотално сдаде багажа.

Renault 4

Братята Клод и Бернар Маро имали доста по-голям късмет със своето скромно Renault 4, завършвайки 5-и в първото издание на рали "Дакар" през 1979 година. По-впечатляващото е, че тогава класирането било общо за всички класове. Недоволни от постижението си, братята завършили на трето място следващата година. По-нататък дори победили, но с друго модифицирано Renault.

Fiat Campagnola

Отново през 1979 година, седем пилоти застанали на старта с джипове Fiat Campagnola, а 4 от тях стигнали до Розовото езеро. Чезаре Джираудо бил един от ентусиастите, като не само спечелил етапа Бамако - Ниоро, но бил с третия автомобил на финала и 7-и в общата подредба.

Rolls-Royce Corniche

През 1981 година, французинът Тиер Де Монкорже се обазложил с приятели, че може да се състезава в "Париж - Дакар" с луксозния си Rolls-Royce Corniche. Е, Ролсът бил специално адаптиран за пустинята, което значело, че му били отнети доста жизненоважни неща като мини бара, например. Де Монкорже поръчал специално купе, което тежало едва 80 кг и добавил 4х4 система от Toyota. За нещастие на французинът, той бил дисквалифицран, докато се борел за 13-ото място, тъй като бил хванат да извършва нерегламентиран ремонт.

Jules II Proto

През 1984 година, Де Монкорже направил още един нестандартен опит, завръщайки се в Париж - Дакар зад волана на 6-колесен Jules II Proto. Jules бил задвижван от 3,5-литров V8 двигател на Chevrolet и трансмисия от Porsche 935. Името на странната триоска идвало от това на парфюм, предлаган от спонсора Christian Dior. След доста впечатляващ старт, Де Монкорже отпаднал от надпреварата, след като шасито на болида му се счупило на третия етап.

Porsche 959

С над 30 000 победи в различни състезания, Porsche е може би непобедима марка на пътя. Факт, подчертан от победата им в Льо Ман и Световния ендурънс шампионат тази година. Макар и да не е толкова популярна марка извън асфалта, Porsche има две победи в пустинния маратон. През 1984 година това прави Рене Метж с модифицирано 911 с 4х4 трансмисия, кръстено 953. Честно казано, резултатът изненадва Porsche, но те бързо решават да направят орбор и се пускат с три специално подготвени 959 през 1985 г. Тъй като колите не били тествани преди състезанието, и трите станали жертва на технически проблеми. За сметка на това, през 1986 година, след сериозна ревизия се завръщат по-силни от всякога. Само 67 от 488 стартирали стигнали до финала в това състезание, като начело били 2 броя Porsche 959, а Рене Метж заковал победа номер 3 в маратона.

Citroen 2CV

Един от най-амбициозните проекти за Дакар можел да бъде видян през 2007 година, когато братята Жорж, Филип и Жил Марк стартирали със Citroen 2CV от 1963 г. Братята усилили шасито, настроили ново окачване и монтирали два двигателя от Citroen Visa, за да постигнат по-голяма мощност. Последната станала точно... 100 конски сили! За съжаление, отборът Bi-Bip2 трябвало да напусне ралито на четвъртия етап заради строшено задно окачване.

Сергия за пържени картофи



Определено, досегашните герои на материала могат да свалят шапка на последния участник в налудничавата класация за откачени возила, стратирали в рали Дакар. Става въпрос за подвижната сергия (кантина) на белгиеца Ерв Диерс. Колата всъщност е пикап Toyota с мощност 200 к.с. адаптирана за откачената идея на собственика си. Когато екипажът на Ерв пристигнал в бивака след първия етап, пилот и навигатор изпържили 7 кг картофки, за да почерпят за успеха. Нямаме идея колко тона картофи са заминали на финала, след като шантавото возило се класирало на 58-о място в рали "Дакар".

Е, ако тези 10 возила са ви допаднали, знайте че съвсем скоро ще ви представим още толкова откачени проекти, които са се състезавали в най-голямото тали на света.

източник: Red Bull


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.