20 октомври 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Алекс Вурц слага край на състезателната си кариера

Бившият пилот от Формула 1 и победител в "24 часа на Льо Ман" остава посветен на моторния спорт

Бившият пилот от Формула 1 и двукратен победител в "24 часа на Льо Ман" Алекс Вурц, обяви оттеглянето си от моторния спорт. 41-годишният австриец, който в момента е заводски пилот на Toyota в LMP1, ще прекрати кариерата си след последния кръг от Световния шампионат за издръжливост WEC, който ще се проведе по-късно през месеца в Бахрейн.

"Има няколко причини да взема решението да се оттегля," казва Вурц за Autosport. "Знам, че все още съм способен и времената ми на пистата го показват, но така и не успях да се възстановя след последния Льо Ман (колата, в чийто екипаж бе Вурц отпадна от състезанието от първа позиция). "Все още има много състезания, в които да участвам, но по-скоро извън пистата, отколкото на нея. Вече съм на 41 години и се състезавам професионално от 1996 г. - прекарах половината си живот като професионалист, а друга част от него се борих, за да стъпя на пистата. В професионалния спорт съм от 12-годишна възраст, когато започнах да се състезавам с BMX-ове, което е много време. Представете си всеки уикенд да предизвиквате себе си и да се изправяте гума до гума срещу конкуренцията. Все още продължавам да се наслаждавам, но искам да насоча енергията си другаде. След кръга в Бахрейн ще сложа край на професионалната си кариера - Toyota уважи решението ми," казва Вурц.

Пробивът на Вурц на международната моторспорт сцена идва през 1996 г., когато получава изненадващо предложение от отбора Joest Porsche, с който той побеждава в "24 часа на Льо Ман" на 22 години в състезание, доминирано от джентълмени.

Междувременно, тръгналият от Формула 3 състезател кара за отбора на Joest Opel в Международния шампионат за туристически автомобили, а през 1997 г. се завръща в кокпита на едноместна машина, като тестов пилот на Benetton във Формула 1.

Вурц получава шанс да се състезава в три поредни официални състезания, тъй като един от пилотите на Benetton по това време - Герхард Бергер - се разболява. Новакът завършва на подиума в Гран при на Великобритания.

Успехът на Вурц през 1997-а не води до нищо съществено, а в края на 2000 г. пилотът се опитва да рестартира кариерата си като тестов пилот ан McLaren.

Следват няколко скучни години до 2005-а, когато Вурц сяда в колата на контузения Хуан-Пабло Монтоя и завършва на подиума на "Имола", след като като BAR-ът на Дженсън Бътън отпада от състезанието. Това предшества прехвърлянето на Вурц като тест пилот на Williams и назначавенето му за титулярен пилот през 2007 г.

Австриецът записва трети подиум в Канада, преди да остави болидите и да се завърне в състезанията за издръжливост, където според мнозина му е мястото. Вурц печели най-трудното пистово състезание "24 часа на Льо Ман" с Peugeot през 2009 г., след което става пилот на Toyota.

Вурц ще продължи да изпълнява задълженията си като консултант на Williams във Формула 1. Пилотът работи още като коментатор за австрийското радио ORF и заема административна длъжност в Toyota, която ще продължи да изпълнява. Освен това Вурц е председател на Асоциацията на Гран при пилотите. Австриецът се занимава и със собствената си компания за дизайн на електронни компоненти TTI, която управлява заедно с баща си - бившият раликрос състезател Франц Вурц.

"Добрата новина е, че има много възможности за бъдещето," казва той. "Ще продължа да работя в моторния спорт и ще използвам своя опит - просто няма да съм в колата вече."


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.