Audi показа новия си състезателен автомобил за Льо Ман
Audi Motorsport представи новия прототип, с който заводският отбор на компанията от Инголщад ще участва в сезон 2016 на Световния шампионат за издръжливост WEC в клас LMP1.
Германският автомобилен производител уверява, че новото Audi R18 е проектирано от нулата и няма почти нищо общо с автомобила, с който Audi участва в миналогодишното издание на “24 часа на Льо Ман” и другите кръгове от шампионата.
При разработването на новия автомобил, германците са се концентрирали основно в намаляването на разхода на гориво, за да покрият изискванията на FIA WEC, които през тази година позволяват използването на 10 мегаджаула по-малко електроенергия на обиколка в Льо Ман спрямо миналата година. Благодарение на новите правила, състезателните автомобили консумират 10% по-малко гориво.
Германците сменят посоката на развитие на своята хибридна система, която вече ще има 1000 к.с. и ще разчита на литиево-йонни батерии за складиране на енергията, вместо на маховик, какъвто компанията използва във WEC от 2012-а до 2015-а. Мотор-генераторът (MGU) на предния мост генерира енергия, преобразувайки въртеливото движение на предните колела в електроенергия, когато пилотът натисне педалът на спирачката. Новите правила ограничават количеството на тази добавена мощност до 300 киловата или 408 к.с.
От Audi са подобрили и важни компоненти от аеродинамиката, като пречната част вече насочва по-ефективно въздушния поток към пода на колата, където се създава зона на ниско налягане, което увеличава сцеплението.
Промени има и в аеродинамиката на задната част, монококът също е нов, както и пропорциите на цялото “купе”.
Резултатът от всички промени по колата е 32.4% по-нисък разход на гориво на V6 турбодизеловия V6 двигател спрямо първото му поколение от 2011 г. Нещо повече, Audi вече ползва по-леки и по-ефективни турбокомпресори в своя състезателен LMP1 автомобил, като някои от периферните му устройства са с различен дизайн, за да се направи място за новите аеродинамични детайли.