Audi ще участва в рали "Дакар" с хибриден прототип
Audi възнамерява да участва в легендарното рали "Дакар". Германската марка планира старт на рали-рейд програмата си за 2022 година, като ще се пусне в пустинния маратон с иновативна състезателна машина.
За участието си в "Дакар" Audi разработва всъдеход, задвижван от електромотори и батерия. За да си осигури дълъг пробег в екстремните условия, болидът ще бъде снабден и с бензинов двигател, който да играе ролята на генератор и да зарежда батериите. Подобен подход предприе частен тим от Литва преди няколко години, но сега се очаква системата да е високоефективна.
Идеята на "четирите ринга" е да тества иновативни задвижвания в екстремни условия, като впоследствие прилага натрупания опит при бъдещите си серийни модели. Все още не е ясно с колко подобни машини ще е бъдещото участие в "Дакар", но е ясно, че компанията има амбициозна програма, която ще включва и други подробни надпревари.
Междувременно стана ясно, че Audi се готви да напусне електрическите серии Формула Е. Германците няма да разчитат на собствен тим след 2021 година, а ще съдействат единствено като доставчик на технологии за клиентски отбори.
За сметка на това, марката планира завръщане в "24 часа на Льо Ман" и други пистови надпревари за издръжливост. В "Льо Ман" германците ще се завърнат през 2022 или 2023 година, в новия клас LMDh за хибридни прототипи. LMDh (Le Mans Daytona hybrid) е за машини със задно задвижване, тегло минимум 1030 кг и максимална мощност 680 конски сили.
Вече е ясен и детайлният маршрут за рали "Дакар" 2021. Надпреварата отново ще се проведе на територията на Саудитска Арабия, със старт и финал в пристанищния град Джеда. В менюто за 12 състезателни етапа, с обща дължина на трасето от близо 5000 състезателни километра.