31 май 2020
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Дакар 2020 преди старта: камионите

Ден преди старта на рали Дакар 2020, след като ви разказахме за автомобили и мотоциклети, време е да обърнем внимание и на "големите момчета" в пустинния маратон за това, какво очакваме да ни представят в двуседмичния пясъчен спектакъл.

"С муцуните напред"

Развитието на състезателните камиони през годините, доведе до концепцията за капотни машини или т. нар „муцуни”. Новата концепция позволява по-изнесено разположение на двигателите, подобрение на окачването и управлението и не по-малко важно – подобрен комфорт за екипажите. Така, общо взето повечето големи отбори са с поне по едно такова возило на старта на „Дакар” 2020, с изключение на лидерите от Камаз, които за момента замразиха готовия си проект, поради намалено финансиране.

Пак намаленото финансиране, принуждава руснаците отново да заложат на 4, вместо 5 състезателни машини. Този ход води и до размяна на пилоти – от състезателите отпада екипажът на Айрат Мардеев, който ще бъде заменен от Антон Шибалов, който пък на свой ред пропусна надпреварата в Перу. Останалите тарани на „синята армада” са Едуард Николаев, Андрей Каргинов и Дмитри Сотников. Подобен ход, според шефа на тима Владимир Чагин всички 5 екипажа са конкурентни, но с намалените машини така се дава най-добър шанс на четирима пилоти, които са се представили най-добре в периода между два маратона.

По-сериозни, обаче, са драмите в тима на Iveco. Лидерът на тима Херард Де Рой тотално обнови отбора, като не остана нито един от състезавалите се в Южна Америка пилоти, освен себе си… Но неотдавна, фаворитът за титлата на свой ред обяви, че ще пропусне старта в Саудитска Арабия, тъй като ще трябва да се възстановява от болки в гърба и стари фрактури и състезаването е остро противопоказно за състоянието му. Така, новите машини Powerstar с муцуна ще са в ръцете на Янус Ван Кастерен, Вик Верщайнен и Алберт Лловера, а Мишиел Бекс ще кара „плоският” Trakker. Но дали обновеният тим на Iveco ще успее да се противопостави на Камаз не е много ясно.

Ясно е, обаче, че тази амбиция имат „братовчедите” от МаЗ. Беларуската гвардия действа все по-настъпателно и сериозно се опъва на руснаците, дотолкова, че имаше всички шансове за победата в Silk Way Rally през лятото, но лидерът Сергей Вязович сам се прецака, катастрофирайки два етапа преди финала с новия MаЗ с муцуна.

Алеш Лопрайс се завръща на терена също с нов проект – след години работа с родната чешка марка Tatra, сега пилотът е кръстил новия си проект Praga V4S DKR. Машината разчита на двигател Iveco и, за пръв път в кариерата на чешкия пилот, на автоматични скорости.

Новости има и при най-упоритите участници от Hino. Японската марка обяви две новости за рали Дакар 2020 – капотен камион и пенсионирането на лидера си Йошимаса Сугавара, който сдава поста на сина си Терухито. Сугавара – старши е най-постоянният участник в рали „Дакар”, като не е пропускал издание на надпреварата от 1983 година насам. В крайна сметка, обаче, 77-годишният ветеран реши, че е дошло време за заслужена почивка.

Така, начело на тима и като водещ пилот застава Терухито, който ще разчита на доказания Hino Ranger. Новият член на екипа – Икуо Ханава ще има грижата да развива новата машина с муцуна 600 Series, която направи (не много успешен) дебют в „Пътя на коприната” през лятото.

Последен, но не по важност, е холандецът Мартин Ван Ден Бринк. Пилотът на Renault Trucks разчита на изцяло обновена машина и, отчитайки грешките от миналото, се надява този път да се представи на много високо ниво.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.