F1: McLaren къса с Honda, Renault взима Сайнц
Една от най-интересните сделки в последните години във Формула 1 е вече факт, твърдят колегите от motorsport.com. Върталежка на интереси, схеми и пари ще доведе до голяма промяна за някои отбори в шампионата - най-вече за McLaren и Toro Rosso, но и за Renault. Според тази схема McLaren и Honda прекратяват отношенията си, японците отиват при Toro Rosso, McLaren продължава с двигатели Renault, а заводският тим на французите получава услугите на пилота на Toro Rosso Карлос Сайнц под наем.
В дъното на всичко това е трагичното коопериране между McLaren и Honda. След дълги години разделени, те се събраха отново през 2015 година с надеждата за връщане на славните времена на доминация в спорта. Нищо подобно обаче не се случи. В последните две години McLaren "спори" за приза "най-слаб болид" с бедния тим на Sauber, а Фернандо Алонсо открито започна да се гаври с японците, които на всичкото отгоре плащат и тлъстата му заплата.
Пред угрозата да загуби демотивирания Алонсо, а и най-вече заради пострадалото си реноме, McLaren започна да търси вариант да прекрати работата си с Honda, като в този процес фабриката за слухове свърза тима с всички възможни доставчици в шампионата. Ето обаче, че крайният пристан е Renault.
Французите пък захранват с двигатели Red Bull и дъщерния тим Toro Rosso, но отношенията по тази ос не са много топли, след като Red Bull прояви агресия, подобна на тази на McLaren към Honda заради слабите двигатели на Renault в предишните няколко години. Стигна се до там, че в момента "Червеният бик" да е официално с двигател TAG (какъвто няма, това си е Renault, но с друго име). Тъй като компанията обаче има валиден договор с Toro Rosso, който ще бъде разтрогнат, французите взимат като компенсация под наем Карлос Сайнц до края на 2018 година.
По този начин всяка от страните ще постигне по една своя голяма цел. На първо място McLaren ще си стъпи на краката с отличен двигател, какъвто без съмнение е този на Renault. Red Bull пък ще започне първа фаза на работа с Honda чрез дъщерния си отбор, което може да бъде развито в следващите години, ако тимът иска да се раздели окончателно с Renault. Третият печеливш е самият Карлос Сайнц, който ще получи в ръцете си конкурентен автомобил през 2018 година и ще може да покаже своите безспорни качества.
За момента няма официално изявление за тройната сделка, но се очаква през уикенда в Сингапур мъглата да се вдигне и всичко това да бъде обявено официално.