F1: По-шумни болиди, по-големи наказания от 2016
Редица промени в правилата на Формула 1 бяха приети по време на събранието на Световния съвет по моторни спортове (WMSC) в сряда. Една от най-обсъжданите теми беше казусът с придобиване на предимство от пилотите чрез напускане на трасето и съкращаване на завои.
През този сезон особено остро бе почувстван този проблем по време на Гран При на Белгия, където на Raidillon имаше непрекъснато нарушения на правилата. В тази насока правилото бе подсилено и изчистено от WMSC, които записаха, че "пилотите са длъжни да направят всичко възможно, за да останат на трасето и е забранено те да напускат доброволно пистата, без очевидна причина". Наказанията за това провинение ще продължават да бъдат налагани според това колко предимство е придобил прегрешилият пилот.
По шумни болиди обещаха от WMSC през следващата година. Това ще се осигурява от отделен клон на ауспуховата система, свързан към изпускателния колектор. От Съвета обаче гарантират, че това ще увеличи единствено шума, но не и мощността на болидите.
В Париж бяха взети и други решения, които касаят състезанията. Така например пилот, по чиято вина стартът е забавен, ще тръгва задължително от питлейна, дори да отстрани навреме своя проблем и да е способен да направи втората загряваща обиколка. Бяха засегнати и докладите и инспекциите на скъпи тестови технологии, като аеродинамичния тунел. Освен това беше решено, че от 2017 година се забранява прикрепянето на видео камера на носещата колона на носа на болида.