22 октомври 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Формула 1 става 4х4?

Срещата на отборите във Формула 1, насрочена за вторник, 31 октомври, ще бъде изключително интересна. На нея ще се обсъжда новият технически пакет, който да бъде интегриран от 2021 година и най-вече възможните радикални промени по двигателя и задвижването. И една от темите, които ще се обсъждат, е дали болидите да не преминат на задвижване с четири колела, съобщават колегите от Motorsport.com.

До този вариант може да бъде достигнато, ако се вземе решение да бъде премахната системата MGU-H, която отговаря за превръщането на топлинната енергия от двигателя в електричество. Тази изключително сложна и скъпа част от хибридната система се оказа голяма хапка за много от отборите, които така и не намериха добър начин да извлекат предимство от нея и в крайна сметка отстъпват от конкурентите си.

Премахването на MGU-H обаче ще доведе до силен енергиен дефицит, който ще трябва да се попълни от друг вид система. Едно от предложенията е да се взаимства технология от Световния шампионат за издръжливост, където Porsche интегрира KERS на предната ос. Тази система превръща енергията, отделяна при спиране в електричество и я трупа в батерия за по-късно използване. А това означава и преминаване към задвижване на четирите колела.

Засега този вариант не изглежда като най-популярния, но ще бъде обсъден и е възможно да се достигне до пробив, особено ако някои от големите играчи като Mercedes и Ferrari възприеме идеята. Ясно е, че няма връщане назад от турбо-хибридната същност на двигателя, така че премахването на един източник на енергия ще направи незаменим или необходим друг такъв.

Притеснението в повечето отбори е, че вкарването на също сложния преден KERS може да даде чудовищно предимство на някой отбор за сметка на други и това отново да се окаже избождане на очи, вместо изписване на вежди от собствениците от Liberty. А тяхната цел е ясна - намаляване на разходите и опростяване, където е възможно, на технологиите, за да бъде помогнато на по-малките отбори да бъдат конкурентни.

Тази теза обаче беше остро отхвърлена от боса на Ferrari Серджо Маркионе. Като типишен представител на аристократичния италиански елит, Маркионе заяви, че не би приел опростяване на технологиите във Формула 1 с едничката цел за намаляване на разходите.

"Аз съм първият, който ще признае, че харчим твърде много пари, но доводът за пестенето няма как да ме впечатли. Не приемам спестяването на средства да нарушава философията не само на Ferrari, но и на Формула 1, защото високите технологии са тяхното ДНК", заяви босът пред медии.

В същото време босът на Renault Сирил Абитебул настоява от Liberty да бъдат по-агресивни и твърди в налагането на новите правила и да не се притесняват от това да разочароват някой отбор. Французинът достигна дори още по-далеч, заявявайки, че собствениците трябва да изпишат докупента с правилата, а който не е доволен - да отиде с технологиите си в друг шампионат и да ги развива там.

Без съмнение преминаването на Формула 1 към задвижване на четирите колела може да бъде истинска революция и да предизвика още по-голям интерес към шампионата. Ще видим обаче дали отборите и Liberty ще намерят правилната форма за баланс между технологии, разходи и в крайна сметка най-важното - желанието на публиката за зрелище.


Препоръчани материали
+ 10
- 0
Ъхъ. И двете страни лъжат като цигани.
 
Още от : Мотоспорт

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.