IndyCar: Шампионатът става безумно скъп
Разходите за участие на отбор в сериите Индикар стават прекалено големи и това е опасно за спорта. Това сподели Сам Шмид - един от собствениците на отбори, пред колегите от motorsport.com.
Според Шмид само в рамките на няколко сезона разходите ще се качат драстично и това ще удари малките отбори, много от които може да прекратят участието си в сериите. Само Honda, който е един от двата производителя, ще качи цената на услугите си с 250 000 долара на сезон от следващата година и с още толкова от 2017, за да остане в сериите.
Шмид бе един от хората, които приветстваха японския производител с опитите му да оправи недостатъците на своя аеро кит, от който се оплакваха всички ползващи го. Оказа се, че аеродидинамичните пакети на конкурента Chevrolet са чувствително по-добри, което принуди Honda да хвърли много средства, за да изравни силите в този аспект. Сега, естествено, компанията ще намери начин да си върне похарчените пари. Според самия Шмид обаче цялата промяна и въвеждането на въпросните аеродинамични китове върху шасито Dallara IR-12 се е оказало напълно безмислено.
"Просто исках да ни кажат защо се прави всичко това, за да може след определен период - 12, 18 или 24 месеца, ние да сравним и да си направим изводите дали е имало смисъл. Към момента изглежда, че тези новости не доведоха до нищо положително. Ако погледнете стартовата решетка на последното състезание в Сонома - там имаше 25 болида, което по принцип е добре. Но ако се вгледате по-внимателно, ще видите, че всъщност голяма част от тях присъстват единствено заради страстта...или глупостта на собствениците, без каквато и да е финансова логика", емоционално говори за проблема Сам Шмид.
Според него другият голям проблем е, че сериите се провеждат единствено в Северна Америка, а това затваря много врати, особено за големи спонсори. "Не мога да се примиря с мисленето, че Индикар е просто евтината версия на Формула 1", завършва Шмид.