Камаз показа нов състезателен камион
По повод 30-тата годишнина на шампионския отбор Камаз-мастер, спортното подразделение на руския тежкотоварен производител представи нов състезателен камион. Машината, предназначена за маратонски надпревари като рали "Дакар" и "Пътят на коприната" бе изложена заедно с различни състезателни машини на отбора, от първите надпревари, до последните участия.
Да се отличи състезателният болид от предшествениците му не е много лесно, тъй като външният вид е почти идентичен. Все пак, може да се видят промени в цялостния силует и кабината, а най-видими са новите фарове и новата силова броня отпред.
От Камаз-мастер все още не дават никакви технически подробности за новия си състезателен камион. Според неофициална информация, машината е оборудвана с нов редови 6-цилиндров двигател, какъвто руснаците са длъжни да слагат в камионите, според новите изисквания на рали "Дакар" и друго подобни маратони.
Ще припомним, че от 2019 година, регламентът на рали "Дакар" ограничава максималния работен обем на двигателите за камиони до 13 литра, поради което се е наложила промяната в конструкцията на новата машина, съобразена с редовия "шестак". Така, камионът изглежда малко по-различен и агресивен от събратята си.
Ще ви припомним също, че преди време от "Камаз" експериментираха и с модел с "муцуна", чиято кабина бе заимствана от Mercedes Zetros (Daimler е акционер и стратегически партньор на Камаз), но проектът бе замразен заради липса на средства.
Заедно с новия състезателен Камаз, руският отбор представи и възстановен екземпляр от първата си състезателна машина, дебютирала през далечната 1988 година. Камионът е възстановен по архивни снимки, като реставрацията е отнела 3 месеца. Първата надпревара на 6-колесният ветеран е рали "Елш" в Полша, след което камионът се отправил на надпревари като "Париж - Дакар", "Рали на фараоните" и други.
И като споменахме рали "Дакар", неотдавна писахме за сериозните притеснения на организаторите на надпреварата, свързани с колебанието на Перу относно домакинството на следващото издание. Засега, от A.S.O. уверяват, че перуанските власти са потвърдили участието си и са определили ралито като "събитие от национално значение" и, макар и "скопено" до само една държава, състезанието ще се проведе според плановете.
Работата е в това, че като правило тия неща налитат на мините с предните колела, под тях и избухват. И на никой не му е интересно непосредствено в зоната на поражението да са краката на водача, или гръбнакът му, право вертикално над предния мост, или нещо такова. Зер камион можем да откраднем от къде да е, а шофьор за него - не е сигурно. "Блондинка с книжка", и военен шофьор, са силно различни понятия. Така шофьорът се смята за невъзстановима загуба, и се цени като в началото на миналия век.
А понеже военните ще танцуват на тоя бал - значи пак муцунести камиони.
А да видим, кой ги може:) А в десен завой? А къде да е? А на тясно?:)
За който не се е интересувал:
Тая муцуна, е дълга примерно два метра. Което значи, че скъсява с толкова полезният товарен обем отзад. Понеже общата дължина на камиона не може да е повече от 22 метра в Европа, другаде - друго. Заради което, транспортните фирми не плащат за муцунести камиони. Нито в магазина, нито за разработката им.