20 октомври 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

От Формула Е готвят и електрически офроуд серии

Организаторите на шампионата за електрически електромобили Формула Е подготвят нови състезателни серии, с които да излязат извън пътя. Наречен Extreme E, новият шампионат ще използва електрически състезателни SUV модели, чиито трасета могат да са на места като Арктика и Хималаите.

Създателят и шеф на Formula E Алехандро Агаг е потвърдил официално за идеята, без да дава детайлна информация по новия проект. Зане се, че на чело на Extreme E сериите може би ще застане шампионът от Индикар и шеф на различни отбори във Формула 1 Жил Де Феран.

Пред изданието Motorsport.com Агаг е заявил, че има интерес към новите серии, тъй като в момента SUV-моделите са основен приоритет на автомобилните производители, редом с електрификацията. И както и Формула Е, Екстрийм Е ще бъде шампионат, в който различните отбори ще използват идентични части на болидите, като шаси, предпазни клетки и оборудване. Всеки тим, обаче, ще може да използва собствени електромотори за машините и може би собтвени батерии. Купетата ще трябва да имат силуетите на серийни SUV модели.

Едно от огромните предимства на състезанията за електромобили е това, че състезателните машини са тихи и не отделят вредни емисии. Това позволи на Формула Е да провежда надпреварите си в центровете на гъсто населени градове. Очаква се Extreme E да приложи тази тактика в отдалечени и екологично чувствителни места, за да демонстрира както способностите на електромобилите извън пътя, така и минималния им ефект върху околната среда.

Разбира се, дори и електромобилите оставят отпечатък върху природата, с въртенето и износването на гумите си, както и заради огромните технически екипи, придружаващи болидите. Сериите искат да работят да минимизират още повече малките щети и подчертават фактът, че те са пренебрежими на фона на това, което правят традиционните състезателни автомобили.

Освен на места като Хималаите или други предизвикателни терени, част Extreme E сериите биха могли да се провеждат и на затворени трасета или в зали, подобно на мотокрос надпреварите или американските офроуд серии. Но без да тровят публиката, както се случва на състезанията на закрито с конвенционални машини.


+ 0
- 0
Какво правим с бракуваните батерии?
 
Още от : Мотоспорт

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.