30 май 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Последната битка между Сена и Прост... е на картинг турнир

На 18 и 19 декември 1993 г. Аертон Сена и Ален Прост участвали в благотворително картинг състезание в Парижкия квартал Берси. Състезанието било осеяно от F1-звезди и ще го запомним като последната битка между двамата световни шампиони. Прост тогава не знаел, но му се наложило да се оттегли от най-престижната моторспорт категория в края на годината.

Нещо друго прави впечатление по време на това състезание: състезателният екип на Сена. Бразилецът напусна McLaren - отбора, за който спечели три титли. Но договорът му бил валиден до 31 декември и пилотът нямал право да носи екип с цветове и лога на Williams (за които се състезава през 1994 г.) С толкова много ограничения откъм облекло, Сена избрал да облече чисто бял екип, на който са изобразени логата на личните му спонсори.

Тогава екипажите били по двойки - F1 пилот и картинг новак. Провели се две състезания и именно второто привлекло вниманието на публиката. Именно тогава Сена и Прост се "захапали", тъй като в първото състезание и двамата имали проблеми с машините.

Втората гонка била водена от Андреа де Чезарис, но Сена и Прост били точно по петите му. Битката за второто място между бившите McLaren съотборници била невероятна. След няколко зрелищни размени на позициите, Сена надвил.
Когато Аертон се приготвял да изпревари де Чезарис и да поведе колоната, картът му се повредил и така той трябвало да се прибере в бокса 7 минути преди края. В крайна сметка отборът на Сена завършил на трета позиция в генералното класиране, отборът на Прост победил, а отборът на де Чезарис - на втора позиция.

В края на уикенда Сена говорил с репортери за разликите при пилотажа на картинг и болид: "Почти постоянно трябва да карате карта "настрани", защото е толкова малък - колесната база и гумите са малки. Но и трябва да реагирате наистина бързо. И наистина винаги "настрани", защото това е единственият начин за да се постигне достатъчно сцепление. Доста различен стил на пилотиране в сравнение с този на болид. В болид ако се "изпързаляте" е почти гарантирано, че ще се завъртите и ще спрете извън пистата. В каринга трябва да сте агресивни, но в същото време и прецизни. Използвате тялото си и обикновенно седалката наранява повечето пилоти, особено ако нямат тренинг."


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.