Преди старта на Рали Дакар 2017: ATV и SSV/UTV
Класът на ATV-четириколките може и да не е най-атрактивния в рали Дакар, но лично за нас е повече от важен. Все пак, именно в тази категория през 2011 година бе и първото българско участие в легендарния маратон – в лицето на Петър Ценков и Тодор Христов.
За Дакар 2017 и категорията на четириколките бележи спад, като на старта ще застанат 37 машини. Както в последните издания на маратона в Южна Америка, впечатление прави, че местните латиноамерикански пилоти доминират в класа. Веднага прави впечатление също, липсата на братята Маркос и Алехандро Патронели, които явно ще разреждат участията си по бюджетни причини, а това отваря вратата за титанични битки за победата.
Полският шампион Рафал Соник ще се изправи срещу първият победител в този клас, още от африканските издания на рали Дакар – чехът Йозеф Махачек, който макар и на преклонните за категорията 60 години ще показва на младоците как се кара.
Срещу ветераните ще се борят най-младият шампион в класа Игнасио Касале (който е най-младият победител в историята на надпреварата въобще), руският талант Сергей Карякин, боливиецът Валтер Носиля, както и двукратният победител в Balkan Offroad Rallye Томаш Кубиена, който дебютира в „Дакар”. Тук ще видим и една „желязна лейди” – французойката от италиански произход Камелия Липароти, за която това ще е 9-и „Дакар”.
В рали Дакар 2017, категорията на SSV/UTV машините (които често наричаме бъгита) ще получи отделно класиране. В случая, става въпрос за едва 8 екипажа, които ще се борят за първата по рода си титла в маратона. Сред участниците има испански, китайски, руски и бразилски екипажи.