11 декември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Рали легенди: Renault 5 Maxi Turbo

Със своя средно разположен 4-цилиндров турбо двигател, произвеждащ 386 к.с. в състезателна спецификация, Renault 5 Maxi Turbo е един от най-бързите и необикновени модели на Renault от 80-те. Колата е създадена като наследник на доста успешното Alpine Renault, което доминира в европейските рали състезания до появата на Lancia Stratos, която го измества от върха.

Първоначалният дизайн на Renault 5 Turbo е проектиран от четирима инженери на Renault, които разработват прототип в малко хале във фабриката на Alpine в Диеп, Франция. Първоначално автомобилът получил името Project 822 и бил базиран на стандартната производствена версия на Renault 5 – компактният хечбек със скромен предно разположен двигател и предно предаване.

Инженерният екип първоначално планирал да използва пространствено шаси, върху което да монтира външните панели, но това щяло да бъде твърде трудна и скъпа задача. Експертите се решили на компромис и проектирали малка рамка, която била монтирана отзад. За нея били закрепени двигателят и скоростната кутия, а предната част от шасито била почти идентична с фабричната версия.

Екипът на Alpine знаел много добре как се правят спортни автомобили със задно разположен двигател и именно този опит бил използван при проектирането на Renault 5 Turbo, което печели Рали Монте Карло още в първия си опит в Световния рали шампионат. За нещастие на Renault, в началото на 80-те на рали сцената се появяват зрелищните 4х4 машини от Група Б, които се доказват като по-бързи от Renault 5 Turbo и по естествен път го елиминират от надпреварите.

Най-бързата спецификация на колата, която виждаме на снимките, се казва Renault 5 Maxi Turbo. Това е състезателен автомобил, оборудван с 1527- кубиков двигател, генериращ повече от 380 к.с., голяма част от които двигателят дължи на своя турбокомпресор Garrett T3. Задвижващ е задният мост, а скоростната кутия е с къси 5 предавки и е окомплектована с диференциал с ограничено приплъзване на ZF.

Конкретно тази машина на снимките е произведена през 1986 г. Две години по-късно тя печели Европейския планински шампионат с Джовани Роси зад волана. Тогава екипажът побеждава едни от най-бързите рали автомобили от тази епоха: Audi Quattro, Peugeot 205 T16, Lancia Delta S4, Lancia 037.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.