23 септември 2020
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

В очакване на електрическите офроуд серии Extreme E

След години планиране, електрическият офроуд шампионат Extreme E вече е на финалната си фаза. Изцяло нов тип състезание за високопроходими електрически SUV-прототипи, шампионатът с грижа за екологията, ще се проведе на екзотични места по целия свят.

Extreme E следва и доразвива концепцията на електрическата Формула Е, като ще бъде подсилен за изключително забавление на публиката по целия свят. Шампионатът ще стартира в началото на 2021 г. и представлява уникално изживяване със спортни автомобили с високи технически характеристики, създадени за най-предизвикателните терени.

Extreme E е шампионат, в който електрически SUV-прототипи се състезават в някои от най-отдалечените части на света в пряк сблъсък с най-екстремната природа. Сезонът започва на приказното розово езеро Лак Роз в на Сенегал (23 – 24 януари), след което се мести в едно от световните чудеса - каменният град и оазис Ал-Ула в Саудитска Арабия (5 – 6 март). След това, надпреварата отива в невероятния Кали Гандаки каньон в Непал (14 – 15 май), следван от Кангерлуссуак („Големият фиорд“) в Грендландия (28 – 29 август) и град Сантарем в тропическата гора на Бразилия, в устието на Амазонка и Тапахос (30 – 31 октомври).

Трасетата са с дължина между 6 и 10 км и състезателите трябва да се движат през поредица от виртуални „порти”. Всяко трасе ще има от пет до шест порти, в комбинация от офроуд пътеки като в джунглата на Амазонка и открит терен като например Арктика. Форматът е проектиран така, че две групи от по шест отбора се състезават една срещу друга в кръгово състезание. За четирите най-добри отбора това ще бъде само загрявка за „нокаут фазата“, в която шофьорите ще застанат „един срещу друг“ за желаното място на финалите.

Неразделна част от Extreme E сериите е корабът на кралските пощи „Света Елена” - плавателен съд, с който някога се е разнасяла кралската поща, а сега превозва състезателите до различните локации по света. В този кораб са инвестирани много средства, за да се превърне в оперативна база, отговаряща на най-съвременните стандарти. Разполага с гараж от висок клас, както и с център за работа, логистика, комуникации и настаняване.

Extreme E е най-екстремното авто-мото състезание, което светът някога е виждал, но нищо от това нямаше да е възможно без прецизно проектираната технология. В допълнение към батериите, които са един от основните компоненти на електрическия автомобил, гумите са елемент, който ще осигури безопасността на водачите. От фирмата Continental, съорганизатор на състезанието, са проектирали специални гуми, които имат перфектно сцепление на пътищата в Хималаите, Арктика, на пясък или в тропически райони.

Всички участници в Extreme E използват един и същи набор от стандартизирано оборудване. Spark Racing Technology ще излезе на сцената, за да създаде, сглоби и достави чисто нов електрически SUV за смелите пионери на офроуд състезанията. Всеки състезател е свободен да тества и изгражда персонализиран задвижващ механизъм и каросерия на тази платформа.


Части, които могат да бъдат персонализирани според индивидуалните предпочитания на екипа, са двигателят и инвертора, както и външните части на каросерията, например капак, страничен панел, светлини, предна и задна броня. Батериите са съвместими с двигателите на Формула Е, а елмоторите могат да произвеждат максимална мощност от 470 kW (приблизително 630 к.с.).

Новата батерия е специално адаптирана към тежките условия на офроуд състезанията, проектирана да издържа на екстремни ситуации, пътни условия и терен. Същата компания, която сглоби батериите за първите четири сезона на ABB FIA Formula E Championship, Williams Advanced Engineering, отговаря за този ключов сегмент.

Extreme E е състезателна платформа за ускоряване на развитието на електрически превозни средства, които чрез възобновяема енергия ще създадат бъдеще с далеч по-малко въглеродни емисии, но също така ще привлекат вниманието към предизвикателствата на изменението на климата, пред които са изправени различните екосистеми.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.