21 август 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Adler Trumpf Rennlimousine: спортният седан, който изпревари времето си

Едва 6 такива коли са били произведени, а тази на снимките е най-добрата в света

Adler Triumph Rennlimousine e автомобил, който изпреварва времето си с повече от десетилетие, твърдят експерти. Това е и колата, която вдъхновява разработката на първото серийно Porsche – Porsche 356. През 30-те, появата на Rennlimousine е революция не само по отношение на аеродинамичния дизайн, но и по отношение на технологиите, използвани за изграждането на шасито и двигателя.

Външният дизайн на Adler Triumph Rennlimousine е резултат от работата на унгареца от еврейски произход Пол Джарей, който е силно впечатлен от аеродинамичната ефективност. Той се занимава с дизайн на цепелини и използва наученото при разработката на този автомобил.

Джарей решава да използва усъвършенствания при цепелините свредловиден дизайн, който според него създава най-малко аеродинамично съпротивление. Скицата му включва още плоска и ниска задна част, която допълнително подобрява стабилността и външния вид на колата.

Германският автомобилен производител Adler проявил интерес към философията на Джарей и се заел с производството на Rennlimousine (от немски името означава “състезателен седан”). Германците базирали колата на шаси Trumpf и използвали сравнително слаб 1910-кубиков 4-цилиндров двигател с мощност 56 к.с. Тайната на доброто представяне на колата обаче е в нейната висока аеродинамична ефективност.

Adler участвали с Trumpf Rennlimousine в 2.0-литровия клас на “24 часа на Льо Ман” през 1937 г., а машината била управлявана от Ото Льор и Пол фон Гийом. В крайна сметка двамата пилоти завършили на второ място в своя клас и на девето място в крайното класиране.

Говори се, че Adler произвели 6 такива коли, като всяка следваща била леко подобрена версия на предишната. За съжаление обаче, програмата била прекратена заради избухването на Втората световна война. В следвоенния период колата от снимките била използвана като ежедневен автомобил в Северна Бавария. По това време покупката на кола била трудна работа, което означавало, че дори бивши състезатели от Льо Ман не били имунизирани и били използвани ежедневно.

Скоро след като била открита в Бавария, колата била купена от американски колекционер, който я прибрал отвъд Атлантическия океан. Оттогава култовата машина се намира в Щатите, където за нея се грижат добре, както е видно от снимките. Според Adler това е най-добрият екземпляр от модела в света.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.