Електрическият Fisker EMotion заплашва Tesla с почти 650 км пробег
За най-новия си модел възродените Fisker се отдалечават от идеята за хибридизация, която се оказа недостатъчно успешна при Karma. Вместо комбинация електромотор - конвенционален двигател сега американците скачат в чисто електрическия сегмент, хегемонията на Tesla е почти пълна.
За да има шанс да се пребори с Илон Мъск електричката на Fisker трябва да е нещо специално, нещо открояващо се. И на пръв поглед, чисто визуално, алуминиево-карбоновият EMotion се набива на очи с обещаващи агресивни форми. Колата има по-страшна физиономия от предишните модели на марката, а тънките извити фарове, подкрепени от липсата на радиаторна решетка, карат електромобилът да изглежда сякаш е намислил нещо зловещо. Всичко това е субективно, но Fisker не оставят само външността да защитава качествата на творението им.
От калифорнийската марка обясняват, че благодарение на новоразработено разпределение на електрическите задвижващи компоненти и удълженото междуосие пространството е увеличено пространството в купето.
Думите имат тежест, но не и колкото числата, а в числово измерение EMotion впечатлява максимална скорост от 260 км/ч и обещан пробег от около 645 км на едно зареждане. Последното е възможно заради батерии с графен, разработени от Fisker Nanotech и Nanotech Energy.
Подобно на Model S и Model X, EMotion ще се сдобие с автономно задвижване, но Fisker признават, че технологията все още не е готова. Освен това, за разлика от Tesla, Fisker ще възложат задачата по разработването й на външна компания. Ще видим готовият EMotion през 2017 г., а доставките ще стартират малко след дебюта.