03 октомври 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Ето го спортния Hyundai RN30 с 380 к.с. и 4x4

Hyundai Motor представи новия динамичен концептуален модел RN30 на международния автосалон в Париж. Вдъхновения от моторните спортове състезателен модел е базиран на последното поколение Hyundai i30, като е разработен в тясно сътрудничество между Hyundai Motorsport, Европейския технически център на Hyundai Motor и отдела за разработване на мощни автомобили на Hyundai Motor - Performance Development & High Performance Vehicle Division.

Впечатляващият прототип вади уникален аеродинамичен дизайн, като е натъпкан с технологии и решения, обещаващи високи нива на динамика, които да помогнат да се насладите на едно високоскоростно шофиране. Линията Hyundai N беше лансирана на Автомобилния салон във Франкфурт през септември 2015 г. и вдъхна живот на философията на компанията за предоставяне на завладяващо и вълнуващо удоволствие от шофирането.

Албърт Биърман, Ръководител Изпитване и разработване на високодинамични автомобили в Hyundai Motor, каза: „RN30 въплъщава концепцията за силен, мощен автомобил, който предоставя динамично, спортно шофиране. RN30 е вдъхновен от нашата страст да създадем високодинамичен автомобил, на който всеки може да се наслаждава безпроблемно, и скоро той ще еволюира в нашия първи модел N. Разчитаме на нашия технологичен експертен опит – усъвършенстван от успехите ни в моторните спортове – да предадем емоционална наслада чрез завладяваща комбинация от мощност и контрол - целта, към която се стреми Hyundai N с бъдещите си високодинамични модели.“

Мощността на Hyundai RN30 се доставя от високодинамичен 2,0-литров двигател с турбокомпресор, в процес на разработване от Hyundai за серийните модели N, усъвършенстван с по-голям турбокомпресор, за да увеличава налягането при пълно натискане на газта. За да се справят с допълнителната мощност, блоковете на двигателя са изработени от ковани части вместо лети, за да се увеличи тяхната трайност и устойчивост. В резултат, RN30 може да се похвали с 380 к.с. и максимален въртящ момент от 451 Нм.

Впечатляващия въртящ момент се постига от трансмисия с двоен мокър съединител (DCT), която предоставя по-бързи реакции при смяна на предавките и директно свързване, за да осигури динамично ускорение. За да управлява мощността на автомобила и в същото време да позволява прецизно управление при високи скорости, Hyundai RN30 е оборудван със система за задвижване на всички колела AWD.

RN30 се отличава със специализирани технологии за постигане на висока динамика, проектирани да овладеят и най-предизвикателните състезателни писти. Съответствието на оборотите насърчава вдъхновеното шофиране чрез бързо и точно ревизиране на оборотите на двигателя, когато водачът сменя предавка в спортен режим. Системата за отработени газове с електронно управление допринася за въодушевлението на водача, като издава силен звук, точно какъвто трябва да има една спортна бегачка.

Други технологии са специално предназначени да увеличат безопасността и контрола. Усъвършенстваният електронен диференциал с ограничено приплъзване (eLSD) гарантира, че всяко колело получава достатъчно въртящ момент, като измерва задвижващата сила на гумите. Това спомага да се предотврати буксуването и осигурява бързо, прецизно завиване при преминаване през високоскоростни завои.

При разработването на Hyundai RN30, дизайнерите и инженерите на Hyundai са установили нов подход към намаляване на теглото и снижаване на центъра на тежестта. Вместо да използва полимер, усилен с карбонови влакна (CFRP), типичен за повечето високодинамични автомобили, Hyundai разчупва стереотипа с напълно нови, високодинамични, пластмасови материали, разработени в сътрудничество с водещата световна химическа компания BASF.

Спестяващата тегло иновация е много издръжлива и щадяща околната среда, и се използва навсякъде в новия концептуален автомобил, за да спомогне за по-добро управление и ускорение. Вътре излишните части са отстранени, а по-тежките части са разположени възможно най-ниско. Центърът на тежестта е допълнително снижен чрез отместване назад и снижаване на седалките.

Силуетът на RN30 е без съмнение наследен от новия Hyundai i30, но с по-ниска, по-широка стойка, която позволява по-голяма стабилност при шофиране с високи скорости и при завиване. За да се постигнат по-спортните пропорции, широчината на Hyundai RN30 е увеличена с 30 мм в сравнение с i30 до 1 950 мм. Височината е значително намалена с 84 мм до 1 355 мм.

Други елементи на екстериорния дизайн, които хващат окото са "плаващ“ калник над всяко колело и страничните сплитери за подобряване на аеродинамичната ефективност., като създава усещане, че автомобилът е засмукан от пистата. Дизайнът на предната част съдържа новата, характерна, каскадна радиаторна решетка на Hyundai и високотехнологични предни фарове, комбинирани с отличителните дневни светлини. Въздушният поток от предната към задната част преминава през мрежестата радиаторна решетка и въздуховодите, като не само подобрява притискащата сила, но и оптимизира охлаждането за динамично шофиране. В горната част на капака на двигателя голям въздушен отвор подсказва за впечатляващата мощност на двигателя на RN30.

Големият заден спойлер, който създава притискаща сила при високоскоростно шофиране, отличава автомобила, като му придава естетично балансирани пропорции. Вертикален стабилизатор, разположен по протежение на централната линия на покрива и проникващ в задния спойлер, създава уникален външен вид на задната част. За оптимална и балансирана притискаща сила автомобилът разполага с голям заден дифузьор над централно монтирания двоен ауспух от бяла керамика, докато 19-инчовите олекотени алуминиеви джанти завършват динамичния вид на автомобила.

При проектирането на интериора дизайнерите на RN30 и експертите по състезанията от Hyundai Motorsport (HMSG) са работили заедно, за да гарантират, че водачите ще фокусират вниманието си изключително върху автомобила и пътя. Обгръщаща седалка, която дава идеална опора на тялото на водача, и интегриран ролбар, който увеличава якостта на каросерията, поддържат и защитават водача във всички ситуации.

За да заснемат реакциите на водача и динамичните моменти на пътя или пистата, във всяка А колона има камери, монтирани с карданен механизъм за стабилизиране на изображението, а външна камера е прикрепена към централния вертикален стабилизатор на покрива. Водачите могат да създават професионално изглеждащ филмов материал от състезанията или да представят своите преживявания като по телевизията, за да споделят своите вълнуващи истории с приятели.

Hyundai RN30 е най-новото попълнение в поредица високодинамични спортни концептуални автомобили, което сочи бъдещето на серийно произвежданите модели N и доразвива характеристиките на модела N, видени за пръв път при концептуалните автомобили Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo, RM15 и RM16. Всички динамични модели N разчитат на успешния експертен опит на Hyundai в моторните спортове и демонстрират желанието на корейците да постави вълнуващите преживявания на водача в основата на новите автомобилни разработки. Моделът i30N ще бъде наличен през следващата година.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.