И комбито на Opel Insignia със спортна GSi версия
Opel Insignia GSi Sports Tourer е новият семеен автомобил, с който може и да се позабавлявате, чувствайли се почти като пилот на спортен болид. Германците представиха новата GSi версия на комбито, малко след като показаха новия битурбо дизелов двигател, който естествено намира място и в този модел.
Дизайнерите на Opel са дарили Insignia GSi Sports Tourer с подчертано спортен външен вид, който съответства напълно на поведението на пътя на новия модел. Големите хромирани отвори за въздух в предната част на автомобила и изчистените форми на задния спойлер недвусмислено показват, че това е флагмански комби модел със спортни амбиции. Интериорът предлага на водача отлична позиция зад спортния облицован с кожа волан в предлаганата по поръчка интегрална спортна седалка, разработена специално от екипа на Opel за версията GSi.
Точно както и Insignia GSi Grand Sport, инженерите на марката са прецизирали Insignia GSi Sports Tourer на легендарната Nordschleife of the Nürburgring. Тук в планините Айфел Opel има тестови център за най-динамичните си автомобили. Комбито е с новия двулитров дизелов BiTurbo агрегат, който използва система с последователно двустепенно турбо пълнене и осигурява максимална мощност от 210 к.с. при 4000 об/мин и максимален въртящ момент от 480 Нм при едва 1500 об/мин. GSi Sports Tourer BiTurbo се ускорява от нула до 100 км/ч само за 7,9 секунди и достига максимална скорост 231 км/ч.
Тези, които биха предпочели GSi с бензинов турбодвигател, със сигурност ще открият своя фаворит в лицето на двулитровия турбо бензинов арегат с 260 к.с., способен да осигури максимален въртящ момент 400 Нм в диапазона от 2500 до 4000 об/мин. Този динамичен потенциал изпраща Insignia GSi Sports Tourer за 7,5 секунди от нула до 100 км/ч и позволява постигане на максимална скорост 245 км/ч.
GSi комбито е с модифицирано окачване – скъсените пружини намаляват клиренса с 10 милиметра в сравнение със стандартния Sports Tourer, а специалните спортни амортисьори намаляват излишните колебания на каросерията до минимум. Серийната за модела система на окачването FlexRide адаптира работата на амортисьорите и кормилната уредба в рамките на части от секундата. Системата се адаптира оптимално и максимално ефективно към стила на шофиране и калибрирането на педала на газта, както и момента на превключване на осемстепенната автоматична предавателна кутия. В зависимост от избрания режим - Standard, Tour или Sport, настройките на управлението и реакцията на педала на газта са по-меки (Tour) или по-директни и с допълнителна доза агресия в настройките (Sport).
Уникален за версията GSi е режимът Competition, който се включва чрез бутона ESP. Двойното натискане позволява на умелите водачи повече свобода и поднасяне в завоите чрез изключване на контрола на сцеплението. А ако човекът зад волана на Insignia GSi наистина иска да има директен и пълен контрол над всичко, той може да превключва предавките на серийната за модела 8-степенна автоматична предавателна кутия ръчно чрез планките на волана.
Уникалната в този автомобилен клас система за двойно предаване Twinster с функция torque vectoring се съчетава идеално със спортната ходова част на модела. Системата с двоен съединител заменя конвенционалния диференциал на задния мост и осигурява по-прецизно индивидуално предаване на мощността към всяко от колелата. За да доставят изобилната мощ на задвижващия тракт в условия на оптимален контакт с пътя, инженерите на марката са оборудвали Insignia GSi Sports Tourer с гуми Michelin Pilot Sport 4 S с изключително високо ниво на сцепление, монтирани на големи 20-цолови колела. За спиране при високи скорости се грижат мощни спирачки Brembo с четирибутални спирачни апарати и дискове с диаметър 345 милиметра.