02 май 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Лада губи най-големия си експортен пазар - Казахстан

Свързани новини

АвтоВАЗ и редица други руски автомобилни производители са били принудени да спрат доставките на готови автомобили за Казахстан. До неприятната ситуация се стигна, след като правителството на страната въведе нови защитни такси за внос, регистрация и рециклиране на готови вносни автомобили, в допълнение на и без това съществуващите мита. Така, новите Лади ще могат да стигнат до съседната държава само под формата на комплекти за асемблиране.

Девалвацията на рублата доведе до факта, че за много казахстански шофьори бе много по-изгодно да си закупят руски автомобили направо от Русия. Което при годишен пазар от около 100 хиляди возила удря сериозно местните заводи за асемблиране и производство на коли. Правителството реши "да спре това безобразие", ограничавайки също и сивия внос, тъй като продажбите на официалните дилъри в Казахстан също паднаха с близо 41% през миналата година.

Така, готовите коли, пристигнали в Казахстан се облагат с такса, равносилна на 2000 щатски долара, което е почти половината от стойността на една Лада Гранта, например. Което прави покупката й в Казахстан абсолютно неизгодна. Затова, от Толиати са взели решение да вкарват возилата си като комплектации, които да се асемблират в казахстанското предприятие Бипек авто - Азия авто. А този нов удар идва на фона на и без това тежкото положение на руската компания в момента, която натрупа сериозни загуби и организационни кризи, довели до оставката на президента Бо Андерсон.

Освен АвтоВАЗ, потърпевши от новите такси са и други автомобилни производители, включително не руски, но притежаващи заводи в Русия, като например Ford Sollers. Руският клон на "синия овал" в момента търси възможности за асемблиране на продукцията си в Казахстан. Вносът на готови камиони прекратиха и от Камаз, които от година насам сглобяват моделите си на казахстанска територия. Някои производители като Renault и Nissan пък, не прекратиха вноса на автомобили, но бяха принудени значително да повишат цените за машини, внесени от февруари насам.

Казахстан е най-важният експортен пазар за АвтоВАЗ, като там руснаците реализират около 80% от целия си износ. Миналата година, в бившата съветска република са били изнесени около 51,7 хиляди автомобила Лада. От евтината рубла, между другото, са се възползвал не само жителите на Казахстан, а и на други съседни на Русия държави. Това означава, че скоро можем да очакваме затягане на контрола в още държави. Което може да се окаже фатално за руските автопроизводители и най-вече за закъсалата финансово "Лада". За която, между другото, се чува че ще бъде поета от директора на Dacia и Renault-Nissan в Румъния Никола Мор.

По материали от руските медии.


баце 12.03 2016 в 22:51 1
+ 5
- 1
За какво им е автомобилостроенето на руснаците, като си имат Крим!
 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.