Ще се слеят ли Mazda и Toyota?
Mazda и Toyota напоследък правят доста сериозни съвместни проекти. Двете японски компании, например, обединиха усилия за построяване на нов общ завод в САЩ, на стойност 1,6 милиарда долара. Чуха се слухове, че Toyota ще помогне на Mazda за възраждането на роторните двигатели, които пък на свои ред да бъдат използвани като генератори за ток в бъдещи електрически модели и на двете компании. А изказването на компаниите, че започват изграждането на "взаимоизгодно дългосрочно партньорство", веднага разбуни слухове за предстоящо сливане на автомобилните производители.
Дали такова сливане ще има? Принципно, Toyota има интерес към придобиването на още една марка към портфолиото си, за да надделее в бробата с Volkswagen Group (и вече Renault - Nissan) за автопроизводител №1 в света. Mazda, обаче, се развива доста добре като самостоятелен производител и макар да не прави огромни обеми, има добри приходи.
Така че, поне на първо време, такова сливане няма да има. Това бе потвърдено и от шефа на Mazda за Северна Америка Масахиро Моро, който заяви пред изданието The Detroit Bureau, че сливане не влиза в плановете на компанията. Mazda планира да остане независим производител занапред, но ще продължава да работи заедно с Toyota за развитието на нови продукти и технологии.
На международния конгрес на Automotive News в Детройт, Моро обсъди също така бъдещето на електромобилите и горивните клетки, отбелязвайки, че тези технологии са важни за бъдещето на автомобилите като цяло. Mazda, обаче, все още вярва, че двигателят с вътрешно горене има пред себе си поне десетилетие, че и повече, живот, благодарение на новите технологии в сектора.
"Това е чист инженеринг в духа на Mazda по отношение на двигателите. Те ще стават все по-добри, благодарение на новите технологии, които внедряваме и ще внедряваме през следващите години", заявява Моро.
Като част от стратегията за запазване и развитие на двигателите с вътрешно горене, Mazda ще внедри технологията Skyactiv-X, при която бензиновият двигател работи на принципа на дизеловия - без свещи, а с компресия на горивото. На следващ етап е планиран овъвеждането на автономни технологии и цялостно намаляване на емисиите въглероден двуокис наполовина, в сравнение с нивата от 2010 г.