23 септември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Първият водороден влак тръгва в Германия

Влаковете са синоним с електричество, но това не всичко е както изглежда. Колкото и да е развита ЖП мрежата на една държава, винаги може да има отсечки, в които локомотивите не могат да разчитат на ел. мрежа. В такъв случай се налага използването на дизелов мотор, който както знаем бълва доста вредни емисии.

Френската компания Alstom решава проблема с алтернатива, която не отделя нищо повече от вода. Звучи познато? Не е случайно. Това е защото влакът използва водород. Същата технология се тества и обсъжда в автомобилния свят и веднага се връщане към Honda FCX Clarity, която се опита да стартира революцията.

Тази революция обаче не е никак лесна, защото от една страна съхранението на втечнен водород не е никак лесно, а като допълнително предизвикателство се явява изграждането на мрежа от зареждащи станции. Ето затова, за да се случат промените, е необходима решителна насоченост, която повечето производители поне засега не са показали. Има и защо - проблематичният водород намери своята алтернатива в лицето на батериите. Същите не са опция за влакове, защото биха добавили огромно тегло, a за разлика от колите релсовите машини имат фиксиран маршрут. Това означава, че е необходимо изграждането на малък брой зареждащи станции на точно определено място.

Крайният продукт на Alstom е екологично чистият iLint. Той е базиран на вече съществуващия модел Lint, но с някои важни нововъведения като водородни резервоари и горивната клетка, разположени на покрива на купетата. Литиево-йонните батерии, инверторът, преобразувателите и електрическият мотор са скрити под пода на купето.

iLint ще влезе в експлоатация в Северозападна Германия преди края на 2017 г., като засега из цялата страна са поръчани 14 влака. Норвегия, Холандия и Дания също проявяват интерес.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.