21 август 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Българи на старта на Silk Way Rally 2016!

След двегодишно прекъсване Silk Way Rally се завръща на световната оф-роуд сцена! И което е още по-интересно – в състезанието отново ще има българско участие, в лицето на екипажа Петър Ценков и Иван Маринов с болид Opel Antara RR T1.
Завръщането на уникалната надпревара бе обявено още миналата година. Още тогава стана ясно, че "Пътят на коприната" хвърля директно ръкавицата на „Дакар” с новия си формат – 15 състезателни дни и в трансконтинентален режим, с трасе от Москва до Пекин.

Шестото издание на Silk Way Rally ще стартира на 9 юли 2016 от Червения площад в Москва. След 15 състезателни дни и тежки 9000 километра трасе, от които планирани 5000 специални етапи, през Русия, Казахстан и Китай, участниците ще финишират в китайската столица на 24 юли 2016 г. Трасето ще се опита да следва древния маршрут по Пътят на коприната, а участниците ще видят нови и непознати до момента трасета. Планираният почивен ден е на 16 юли в Казахстан.

Общо 120 машини ще застанат на старта на Червения площад в Москва – 95 автомобила и 25 камиона. Освен Ценков и Маринов, на старта на Silk Way Rally 2016 ще видим много от големите имена в света на рали-рейда като пилотите на Peugeot Стефан Петерханзел (победител от последния „Дакар”), Себастиан Льоб и Сирил Депре; звездите на Mini Язид Ал Раджи и Хари Хънт, победителят от Balkan Offroad Rallye Раз Хайман, опитния унгарец Балаж Жалай и куп силни руски и китайски пилоти. Малко по-спокойна ще е ситуацията при камионите, където като едноличен лидер се очертава тимът на Камаз с 4 машини, като освен добре познатите пилоти Айрат Мардеев, Антон Шибалов и Дмитри Сотников, пилот на руски камион ще е и китаецът Ху Хонгнинг. Освен тях, свои машини на старта пускат МАЗ, Tatra и Hino.

Петър Ценков и Иван Маринов са двукратни участници в евроазиатската надпревара. Българите дебютираха в Silk Way през 2012, с първата версия на Opel Antara с по-маломощния 3,2-литров двигател. При дебюта си, нашите момчета се класираха на 23-о място, а по-големия си подвиг сътвориха година по-късно. Тогава, Пепи и Иван, вече с по-мощната машина, с която дебютираха и в рали „Дакар”, успяха да стигнат до историческото 10-място на финала в Русия, нареждайки се в световния елит на частните рали-рейд отбори.

В момента приключва подготовката на екипа на Rallyraid.bg за 15-дневния маратон. Автомобилът е минал пълна ревизия, като се правят и някои подобрения, които да помогнат за преодоляването на тежкото 9000-километрово трасе. Една от интересните за нас иновации е поставянето на климатична система, която далеч не е лигава прищявка на екипажа – напротив, климатикът се оказва жизненоважно средство за оцеляване в огромните жеги на степите и пустините в континентална Азия. Стискаме палци на нашите момчета, а всички фенове ще могат да следят ежедневните ни новини за надпреварата в auto.offnews.bg и форума Offroad-Bulgaria.com.

Връщайки се на самото състезание, организационният екип на Silk Way Rally 2016 е истински "петзвезден кастинг". Директор на организацията е легендарният "цар на пустинята" Владимир Чагин - 7-кратен победител в рали "Дакар" и рекордьор по етапни победи в един - единствен клас. Негов заместник ще е Фредерик Лекиан, който е изпълнявал същата длъжност и в "Дакар". Спортен съветник и отговорник за комуникациите със състезателите ще е не кой да е, а легендарният френски скиор и победител в "Дакар" през 2006 година Люк Алфон.

Лично за нас, надпреварата ще е не по-малко интересна от рали "Дакар", с единствения минус, че няма да има мотоциклети и ATV. Но пък разнообразието на трасетата и живописните пейзажи донякъде компенсират. Очаквайте подробности!


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.