Етиен Лавин напуска "Дакар", Давид Кастера поема контрола
Дългогодишният директор на рали "Дакар" Етиен Лавин напусна поста си на ръководител на най-голямото моторспорт състезание в света. На негово място, кормилото на маратона поема Давид Кастера - мотоциклетен пилот, навигатор и самият той дългогодишен спортно-технически директор на ралито.
Етиен Лавин е начело на рали Дакар от 1992 година, като бе начело в някои от най-интересните и най-тежките години на състезанието. Именно на Лавин се падна лошата чест да отмени надпреварата през 2008 година и да сложи край на африканската й ера, но той е и двигателят ралито да намери нов дом в Южна Америка.
Що се отнася до Давид Кастера, неговият опит с рали "Дакар" е също повече от солиден. Французинът стартира в маратона с мотоциклет през 1994 година, а три години по-късно завъшва пустинния маратон на трето място. През 2005 година става част от организаторския екип на A.S.O. като спортно-технически директор, където отговаря за трасетата и за маратонския клас при мотоциклетите.
През 2016 година Кастера отстъпи мястото си в A.S.O. на 5-кратния мотошампион от "Дакар" Марк Кома и седна на дясната седалка като навигатор на Сирил Депре в отбора на Peugeot. Тази година пък бе копилот на Стефан Петерханзел в тима на X-Raid Mini, а междувременно, през 2018 година застана начело на рали "Мароко". Давид ще продължи да работи по мароканската надпревара и занапред, комбинирайки задълженията си с тези в рали Дакар.
Назначаването на Кастера начело на рали "Дакар" идва в поредния преломен момент за пустинния маратон. След 10 успешни години в Южна Америка, бъдещето на състезанието там е неясно, след като тази година само една-единствена страна - Перу, предложи домакинство. Последните слухове и информации отново местят надпреварата, като почти равносилни са тезите за нов формат на Арабския полуостров (със старт и финал в Саудитска Арабия), както и завръщане в Африка, но в южната част на континента с домакини Ангола, Намибия, Ботсвана и Южна Африка. Латинска Америка явно ще е затворена страница за събитието, тъй като по най-нова информация, организаторите са прибралинеща, свързани с логистиката, в Европа.
Що се отнася до Етиен Лавин, той остава в структурата на A.S.O. но ще поеме задълженията за логистичната дейност на компанията, в чието портфолио освен рали "Дакар" влизат и други мащабни спортни проекти като велосипедните Тур дьо Франс и Вуелта, редица лекоатлетически маратони голф състезания и др.