10 октомври 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

MotoGP: Тестовете приключиха, битката наближава!

Този уикенд се проведе и последният предсезонен тест преди голямото начало на MotoGP шампионата в Катар. Всъщност, тази година на пилотите от «кралския» клас бяха предоставени 9 дни за настройка на машините на три напълно различни писти, които предложиха абсолютно различни и екстремни условия. Първият тест беше на «Сепанг» в Малайзия, последва «Филип Айлънд» в Австралия и сега «Лосаил», Катар. Не остана много време за извършване на драстични промени по мотоциклетите, но по всичко изглежда, че основните претенденти за титлата през 2016 са напълно готови.

Какво се случи в Катар?

Последният тест на пистата «Лосаил» се проведе на осветление, като именно по този начин ще се състои и първото от календара на MotoGP състезание след по-малко от 2 седмици. В началните минути на първата сесия лидери бяха Марк Маркес (Repsol Honda) и Скот Рединг (Ducati). Тежко падане на завой №10 направи състезателят на Movistar Yamaha Валентино Роси, който обаче се отърва без контузия. Малко преди края пък падна Алекс Еспаргаро, а на пистата бе показан червен флаг заради струпани парчета на завой 14. В крайна сметка най-добро време в първия ден даде Хорхе Лоренцо (Movistar Yamaha, 1.55.452 минути), оставяйки на 0.428 сек Маверик Винялес (Suzuki Ecstar). Докторът остана трети в първия ден, на 0.442 секунди от Лоренцо. Челната петица оформиха състезателите на Ducati Андреа Яноне и Скот Рединг.

Във втория ден от теста имаше леко разминаване в топ 3. Класирането оглави Винялес с време 1:55.436 минути, регистрирано 3 часа преди края на сесията, оставяйки на 0.072 секунди Яноне. Шампионът Хорхе Лоренцо този път остана на трета позиция и 0.099 секунди пасив. Интересното тук беше, че доста от пилотите изпробваха новите опции на Michelin, симулирайки състезание.

Доста драматичен се оказа третият ден от теста в Катар, при който Хорхе Лоренцо се върна на върха. Много от състезателите решиха да изпробват до краен предел машините си, което бе и причината за многобройните падания. Първият паднал бе Валентино Роси – отново на завой № 10, подобно на първия ден от теста. За щастие той отново се отърва невредим и се прибра на собствен ход до бокса. По-късно на земята се оказа Тито Рабат (Estrella Gallicia 0.0 Marc VDS).

Така след 3 тестови дни и една симулация на състезание на «Лосаил», Лоренцо оглави класирането в комбинираните времена с най-бърза обиколка за 1:54.810, следван от Скот Рединг – на 0.516 след него. Трети в общото класиране се нареди Винялес – с 0.523 секунди пасив, а топ 5 допълниха Маркес (+0.619) и Роси (+0.698).

Равносметката преди дългоочаквания старт:

Yamaha

Диктувайки темпото във всеки един от трите теста на MotoGP, Yamaha М1 доказа, че продължава да бъде възможно най-балансираният мотоциклет на стартовата решетка. Именно с него Хорхе Лоренцо записа най-доброто време в Малайзия и Катар. Въпреки двете падания на завой №10 пък неговият съотборник в Movistar Yamaha и най-голям конкурент за титлата Валентино Роси, бе доволен от темпото, което показа. Оказа се, че М1 бе мотоциклетът, който най-бързо се приспособи към новите гуми Michelin, както и обновените настройки на електрониката. Така и сезон 2016 се очаква да бъде изключително интересен с битка до самия финал, имайки предвид и словесната война между двамата пилоти през 2015-та.

Honda

По време на тестовете тимът на Honda се бореше с настройването на всички промени, с които трябва да се съобразяват през 2016. Нов двигател, нов софтуер на електрониката, както и специфичните гуми Michelin. Продължават проблемите на Марк Маркес при излизане от завоите, което пък ще е плюс за неговите опоненти от Yamaha. Въпреки това състезателят с №93 успя да намали значително разликата с водача Хорхе Лоренцо, финиширайки с 0.592 секунди зад него в последния тестов ден. На своето по-дълго каране, той бе значително по-близо до пилота на Yamaha, тъй като инженерите направиха някои промени на RC213V.

Ducati

Андрея Яноне, който започва своят четвърти сезон в отбора на Ducati, заяви, че по време на трите теста са „изпипвани” всички детайли на новия Desmocedici GP16. Състезателят отбеляза, че се чувства много добре сред хората в тима и изключително позитивната атмосфера. Целият отбор на Ducati е готов да посрещне предизвикателствата на сезон 2016 въпреки силната конкуренция от страна на Honda и Yamaha.

Suzuki

Комбинацията между отбора на Suzuki и Маверик Виналес се оказа изключително успешна по време на предсезонните тестове. Тестът в Катар потвърди доброто представяне на пилота в Австралия, загатвайки за интрига в челната тройка на MotoGP. В последния ден в Катар пък Винялес завърши трети, на близо половин секунда след Лоренцо. И докато през 2015-та основният проблем в тима на Suzuki беше липсата на мощност, то този сезон новият GSX-RR се доближава значително до характеристиките на мотоциклетите на Honda и Yamaha, което засилва драстично конкуренцията. След тестовете Винялес сподели, че се чувства много комфортно с новите гуми Michelin и специфичната безстепенна трансмисия на Suzuki – два важни фактора, които му осигуряват сигурност и стабилност на пистата. По време на теста освен новата трансмисия базираната в Хаматсу компания използва двата вида шаси (съответно версиите от 2015-та и 2016-та). Тя направи своя дебют на писта по време на първия предсезонен тест на «Сепанг». Според инженерите на Suzuki тази трансмисия подобрява ускорението при излизане от завой, осигурявайки плавна смяна на предавките.

Неговият съотборник Алекс Еспаргаро отчита определено подобряване в представянето си, но все още е доста далеч от топ 5, завършвайки Катар на 15-та позиция и 1.609 секунди пасив.

Aprilia

Новата Aprilia RS-GP 2016 направи своя дебют именно на теста на „Лосаил” в Катар. Изключително лека, компактна и с перфектно управление, тази машина е първият истински мотоциклет за MotoGP изцяло проектиран и построен от Aprilia. Явно от тима все още имат да поработят върху детайлите, защото техните пилоти Щефан Брадъл и Ауваро Баутиста завършиха в Катар съответно на 18-та и 21-ва позиция.

Както споменахме по-горе, пилотите от MotoGP имаха доста работа, тъй като трябваше да се пригодят към новите гуми Michelin. След тях обаче компанията, която ще замени Bridgestone през сезон 2016 обяви, че ще промени спецификацията на меката смес преди началото на сезона в Катар заради трудностите, които срещнаха някои състезатели миналата седмица. Основна причина за това решение са множеството катастрофи на „Филип Айлънд”. На „Лосаил” нещата изглеждаха по-малко по-различен и благоприятен начин, но явно Michelin искат да избегнат по-сериозни инциденти и оттам негативни реакции. Непрекъснато променящите се условия на пистата в Катар доведоха до натрупване на по-голямо натоварване върху меката предна гума, в резултат на което се получава по-бързо износване, а това в състезание би било решаващо. Новата гума ще бъде достъпна за пилотите до две седмици, заяви техническият директор на Michelin Никола Губер.

Така точно преди старта на MotoGP шампионата в Катар имаме изключително важна промяна в един от главните фактори за успех – гумите, което ще доведе до съвсем различна ситуация от тази по време на тестовете. А това е предпоставка за неочакван развой на събитията и напълно непредсказуем финал на първия кръг.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:27 1
+ 0
- 0
sffsdf8063
 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.